۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | 19:56
کد خبر : 61154

دانشیار بیوتکنولوژی بولنت اجویت ترکیه:

مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه در تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر، خبر خوب این روزهاست

دانشیار بیوتکنولوژی بولنت اجویت ترکیه گفت: اگر روزانه ۱.۵ دوز واکسن کرونا تزریق شود می توانیم در مدت سه ماه این بیماری را مهار کنیم. اقدام شرکت فولاد مبارکه در تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر خبر خوب این روزهاست.

به گزارش برداشت روز، مصطفی نوری زاده، دانشیار بیوتکنولوژی بولنت اجویت ترکیه اظهار کرد: کمبود واکسن در استان اصفهان که منجر به تمدید تعطیلی مراکز واکسیناسیون کرونا شده است به علت کوتاهی در تامین واکسن است.

وی افزود: خوشبختانه در هفته آینده خرید ۵ میلیون دوز واکسن انجام می شود و از طرف دیگر شرکت های تولیدکننده واکسن های داخلی بتوانند به نیاز واکسن در کشور پاسخ دهند این مشکل کندی روند واکسیناسیون در کشور رفع می شود؛ چراکه در شرایط موجود تنها راه مهار موج کرونا تسریع روند واکسیناسیون است.

تزریق روزانه ۱.۵ دوز واکسن می تواند در سه ماه آینده کرونا را کنترل کند

دانشیار بیوتکنولوژی بولنت اجویت ترکیه با اشاره به ورایانت های جدید کرونا گفت: نیاز است که روزانه یک و میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شود تا سوش غالب دلتا و دیگر واریانت های جدید کرونا در مدت سه ماه کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه می توانستیم با تدبیر و مدیریت مانع از شکل گیری واریانت های جدید کرونا شویم، ابراز کرد: تزریق دوز دوم واکسن کرونا بستگی به نوع واکسن با تاخیر چند روزه مشکلی ایجاد نمی کند و چه بسا ایمنی زایی بیشتری حاصل شود. واکسن اسپوتنیک با دو ماه تاخیر در دریافت دوز دوم هم مشکلی ایجاد نمی کند اما این بهانه باعث نمی شود که در روند واکسیناسیون تعلل انجام شود.

نوری زاده بیان کرد: در شرایط موجود و سویه غالب دلتا و واریانت جدید لامبدا نیاز است که روند واکسیناسیون کرونا تشدید شود و تعلل در روند واکسیناسیون توجیهی ندارد؛ چراکه یک دوز واکسن ایمنی کافی را ایجاد نمی کند و نیاز است که جامعه به صورت کامل و سریع در برابر کرونا واکسینه شود.

عدم گزارش یک ویروس دال بر نبود آن نیست!

وی ابراز کرد: در حال حاضر سویه لامبدا ۴۰ کشور جهان را درگیر کرده است اما در بسیاری از این کشورها هنوز سوش غالب دلتا است و به نظر می رسد این جهش مانند دلتا غالب نیست. در کشور ما هم عدم گزارش یک ویروس دال بر نبود آن نیست!

مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه در تامین اکسیژن مراکز درمانگر قابل تقدیر است

دانشیار بیوتکنولوژی بولنت اجویت ترکیه اقدام شرکت فولاد مبارکه در تامین روزانه ۱۴۰ تن اکسیژن رایگان مراکز درمانگر را ستود و گفت: یکی از نیازهای مهم بیماران مبتلا به کرونا اکسیژن است و این نذر و ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه خبر خوب این روزهایمان است و از مسئولان شرکت فولاد مبارکه که به این اقدام حیات بخش دست زده اند تشکر می کنم.

وی افزود: با شیوع کرونا بسیاری از خیران در کنار نظام سلامت قرار گرفتند که متاسفانه اطلاع رسانی نشد در صورتی که این اخبار به تزریق امید و تقویت سرمایه های اجتماعی در جامعه منجر می شود.

لباسکار صنعتی کسا