۲۲ تیر ۱۴۰۰ | 20:18
کد خبر : 56306

مدیر امور آموزش مجتمع مس سرچشمه رفسنجان مطرح کرد:

تلاش مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی «خانه آرام» برای مهارت‌افزایی خانواده‌ها

مدیر امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: تمام تلاش کلینیک خدمات روان‌شناختی «خانه آرام» این است که در هر خانه‌ای فرزندان و خانواده‌ها بتوانند به مهارت‌های خوبی دست یابند که برای زندگی آینده آن‌ها مفید و موثر است.

به گزارش برداشت روز، مهندس وحید امیری درخصوص افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی در سرچشمه اظهار کرد: آموزش ذی‌نفعان در مجتمع مس سرچشمه شامل حال مدیران ارشد شرکت، پرسنل و خانواده‌ها، استادان، گروه‌های محله و جامعه مهندسان می‌شود که خدمات آموزشی را به آن‌ها ارائه می‌دهیم.

وی بیان کرد: درخصوص پرسنل شهرک و خانواده‌ها، پرسنل کارخانه خواستار توانمندسازی هستند تا مرزهای دانش خود را برای تأثیرگذاری در کارشان با آموزش‌های ما فراتر ببرند و نیز با آموزش‌های ما به خانواده‌های آن‌ها هم زندگی مطلوب و خوبی را خواهند داشت.

امیری اضافه کرد: گروه‌های مدیران ارشد هم کارایی موثرتر و اثربخشی بیشتر را نیاز دارند لذا فرایند مسئله‌محور را در این گروه در پیش می‌گیریم تا بتوانند با آموزش‌های لازم اثربخشی لازم را در کار خود مشاهده کنند.

مدیر امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ادامه داد: در حوزه گروه‌های دیگر هم آموزش‌های خاص خودشان ارائه می‌شود تا ضمن افزایش بهره‌وری در کار، بهبود در زندگی آن‌ها هم بیشتر شود.

امیری تصریح کرد: اولین گام در توسعه آموزش سال گذشته آسیب‌شناسی بود تا به فرایند بهبود دست یابیم، قبلا فرایند آموزش ناقص بود و در قالب سمینار، همایش و کلاس آموزش‌ها برگزار می‌شد و مرکزی وجود نداشت تا با کمک مشاور این مرکز در راستای بهبود کار و زندگی خانواده‌ها تلاش شود.

وی ادامه داد: همچنین در برگزاری سمینارها و همایش‌ها، خانواده‌هایی به دلیل تداخل در کار زمان استفاده از این کلاس‌ها را نداشتند، از طرفی دیگر عدم شناسایی دغدغه‌های خانواده‌ها هم وجود داشت.

مدیر امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان خاطرنشان کرد: تیم‌هایی که برگزاری سمینارها را بر عهده داشتند موضوعات اثربخش را انتخاب نمی‌کردند لذا تصمیم داریم به فرایندی برسیم که خانواده‌ها در درون خود به هم‌افزایی بین فرزندان و همسران دست یابند.

وی با اشاره به اینکه اولین گام شناسایی آسیب‌ها بود، افزود: از طریق توزیع پرسش‌نامه بین خانواده‌ها به دغدغه‌های آنها پی بردیم، تحلیل اطلاعات جمع‌آوری‌شده در قالب اسنادی که مسائل مربوط به تولید و مسائل مربوط به خانواده و فرزندان را شامل می‌شد، انجام شد.

امیری بیان کرد: پس از آن، مجوز تاسیس مرکز مشاوره اخذ و برای راه‌اندازی آن هزینه و تلاش شد و درنهایت افتتاح شد.

وی تصریح کرد: در بخش بعدی عقد قرارداد با مشاور خانواده بود که با مشاوری حاذق این قرارداد بسته شد.

امیری گفت: نیازهای پرسنل شناسایی شده و قرار است برنامه‌ریزی کنیم تا این دغدغه‌ها کم شود و با توجه به شرایط شیوع کرونا، تولید و انتشار محتوا در فضای مجازی را در رأس برنامه داریم تا اولویت‌های خانواده‌ها را که بیش از ۳۰ مورد است، اجرا کنیم.

لباسکار صنعتی کسا