۰۴ تیر ۱۴۰۰ | 19:52
کد خبر : 54120

جعفر ربیعی در مراسم افتتاح طرح شیرین‌سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی سینا:

سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری خلیج فارس برای توسعه صنعت پتروشیمی

رییس‌جمهور، سه میلیارد دلار صادرات و ۷۳ هزار میلیارد تومان فروش داخلی توسط گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس را، نشان از عظمت کار تولیدی کشورمان در شرایط جنگ اقتصادی عنوان کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، جعفر ربیعی در مراسم افتتاحیه طرح شیرین‌سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی سینا که با حضور مجازی رئیس‌جمهور و وزیر نفت برگزار شد، گفت: خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی و همکاران با غیرت ما در گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در سال‌های سخت تحریم‌، جنگ اقتصادی و بیماری کرونا عملکرد مناسبی در تولید، صادرات و ارزآوری و توسعه صنعت پتروشیمی داشتند.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تصریح کرد: در ۱۳ شرکت تولیدی پتروشیمی در خلیج فارس با ظرفیت ۲۸ میلیون تن در سال و تولید واقعی ۲۱ میلیون تن در سال گذشته، ۶۵ محصول پتروشیمی را تولید می‌شود.

ربیعی اظهار داشت: صادرات گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در سال گذشته، سه میلیارد دلار و فروش داخلی ما حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان بوده و نکته مهم اینکه در کنار تولید و فروش، توسعه صنعت پتروشیمی را مجدانه انجام می‌دهیم. در حال حاضر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس۱۶ طرح با ظرفیت ۲۱ میلیون تن و حجم سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلار را دست برنامه‌ریزی و اجرا دارد و این یعنی ریل‌گذاری مناسب برای توسعه صنعت پتروشیمی کشور.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با اشاره به افتتاح چهار طرح این هلدینگ در سال گذشته توسط رییس‌جمهور، گفت: بزرگترین این پروژه‌ها، ابر پروژه بیدبلند خلیج فارس با سرمایه‌گذاری ۳.۴ میلیارد دلار بود. همچنین طرح‌های کوچک پایین دست، توسط این هلدینگ با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست که در این حوزه هفت طرح با ظرفیت کل سه میلیون تن و سرمایه‌گذاری ۴۹۰ میلیون دلار در حال اجراست.

ربیعی با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف در شرکت‌های تولیدی هلدینگ خلیج فارس، در شرکت‌های تولیدی برای تولید محصولات جدید و رفع گلوگاه‌های تولید، تاکید کرد: طرح شیرین‌سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی سینا، از مواردی است که امروز به لطف خدا و تلاش همکارانم در پتروشیمی بوعلی سینا و شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی در سال‌های اوج تحریم و کرونا به اجرا رسید.

وی افزود: این طرح با هدف افزایش تولید پتروشیمی بوعلی سینا به حدود ۱۱۰ درصد ظرفیت تولید و تولید محصولات با کیفیت بیشتر طراحی شده و حدود ۳۵۰ هزار تن محصول را به محصولات با ارزش بالاتر تبدیل می‌کند.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه برای احداث این واحد حدود ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده، اظهار داشت: در زمان احداث این پروژه به طور متوسط ۲۵۰ نفر مستقیم و در زمان بهره‌برداری ۴۰ نفر مستقیم و ۱۵۰ نفر غیر مستقیم اشتغال داشتند.

ربیعی تصریح کرد: فعالیت‌های مهندسی و اجرای این طرح، تماماً بر عهده کارشناسان شرکت‌های ایرانی بوده و بالغ بر ۸۵ درصد تجهیزات نصب شده در آن از داخل کشور تامین شده است.

او در پایان از زحمات همه دست اندرکاران این پروژه از جمله مهندس احمدزاده، مدیر عامل پتروشیمی بوعلی سینا و همه کارکنان پتروشیمی بوعلی و مشاوران و پیمانکاران این طرح تشکر کرد.

رییس‌جمهوری بعد از ارایه گزارش ربیعی، گفت: مردم ما مطلع باشند که یک گروه پتروشیمی، در سال گذشته سه میلیارد دلار صادرات داشته و ۷۳ هزار میلیارد تومان فروش داخلی داشته که این نشان از عظمت کار تولیدی در کشورمام در شرایط جنگ اقتصادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پایان، افتتاح این طرح را به همه مهندسان، کارگران و همه زحمتکشان و مدیران در بخش پتروشیمی تبریک گفت و فرمان افتتاح این واحد را صادر کرد.

گفتنی است در این مراسم، استاندار خوزستان، نماینده مردم ماهشهر در مجلس، امام جمعه ماهشهر و جمعی از مدیران استانی و شهرستان حضور داشتند.

 

لباسکار صنعتی کسا