۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | 19:17
کد خبر : 52581

مدیرعامل پست بانک :

پست بانک ۳۸ درصد جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار داد

با زیرساختی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم کرده است، پست بانک ایران 38درصد جمعیت روستایی کشور را تحت پوشش خدمات مالی و بانکی قرار داده است و آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مناطق می باشد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران،شیری مدیرعامل پست بانک ضمن اعلام مطلب فوق گفت: عمده مشکلات تولید کشور به دلیل کمبود نقدینگی است و وقتی که نقدینگی در کشور زیاد می شود باید آن را به سمت افزایش تولید هدایت کرده تا التهاب تورم را بگیرد. لذا در کشورهایی مانند کشورمان که ظرفیت های بلااستفاده زیادی وجود دارد، این نقدینگی می تواند به سمت تولید هدایت شود تا عرضه بیشتر شده و جلوی التهاب رشد قیمت ها را بگیرد.

شیری اظهار داشت: امروز پست بانک ایران به عنوان یک بانک دولتی با سرمایه گذاری در روستاها از طریق ایجاد و راه اندازی باجه های بانکی، توانسته است خدمات بانکی را به مناطق محروم و غیربرخوردار بانکی و روستاها که بخش واقعی اقتصاد تولیدی هستند ببرد و در کنترل نقدینگی نقش داشته باشد.

مدیرعامل پست بانک ایران افزود: در باجه های بانکی روستایی پست بانک ایران در مناطق محروم و دور افتاده، هر روز نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تراکنش مالی از طریق شش هزار و ۵۳ باجه بانکی انجام می شود.

همچنین در جریان این بازدید حسن زمانی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی گفت: خوشبختانه امسال سیزدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت و موسسه برگزار شده است که یکی از غنی ترین نمایشگاه ها در زمینه بورس، بیمه و بانک است.

وی گفت: هر چه بتوانیم در این زمینه نمایشگاه ها را توسعه دهیم قطعا اثر آن را در هر سه بخش خواهیم دید.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی، با بیان اینکه پیشرفت نمایشگاه هم از منظر کیفیت و هم از نظر کمیت کار نسبت به گذشته محسوس است، گفت: امیدواریم در پایان نمایشگاه خروجی کار قابل توجه باشد و ضمن اینکه تلاش می کنیم نقاط قوت و ضعف را به مدیران مربوطه اعلام کنیم.

زمانی تاکید کرد: نمایشگاه ها با رعایت تمام دستورالعمل های کرونایی و هماهنگی دستگاه های ذیربط برگزار می شود. همچنین با برگزاری نمایشگاه ها تابلوی صنعت، تولید، تجارت و صادرات روشن می شود. نمایشگاه بانک، بورس و بیمه نیز می تواند این سه صنعت را بیشتر در جامعه در معرض توجه و اطلاع رسانی قرار دهند.

لباسکار صنعتی کسا