به گزارش برداشت روز، حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون با اشاره به ابلاغ بهنگام سیاست های اعتباری همزمان با شروع سال جدید اظهار داشت: چنانچه بانک از سیستم هدفمند و هوشمند ارائه اعتبار برخوردار باشد، ضمن افزایش کارآمدی می تواند در ایجاد عدالت اعتباری نیز موفق باشد.
وی افزود: عدالت اعتباری می تواند شرایط ارائه تسهیلات به اشخاص شایسته حقیقی و حقوقی را فراهم نماید و منابع بانک را در مسیری سوق دهد که ضمن ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد، زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال را مهیا نمایند.
مهدیان به استقرار سامانه رتبه بندی و اعتبار سنجی سدرا اشاره نمود و گفت: این سامانه با بهره گیری از دانش بومی و سازمانی راه اندازی شده و چندین سال است که مورد بهرهبرداری قرار گرفته است.
مهدیان با تاکید بر این که سیاست های اعتباری بانک در پی ایجاد قواعد و مکانیزمهایی بوده است تا اثربخشی نظام ارائه اعتبار را افزایش دهد گفت:اعتبارسنجی دقیق متقاضیان در استقرار عدالت اعتباری اثرگذار است و همچنین با افزایش شفافیت، صحت و دقت در عملیات اعتباری موجب سرعت بخشیدن به روند اعطای تسهیلات میشود.
مهدیان با اشاره به اهمیت حفظ حقوق سپرده گذاران گفت: اطمینان خاطر بیشتر بانک از ایفای به موقع تعهدات مشتری، بازگشت به موقع اقساط و همچنین کاهش حجم مطالبات غیر جاری از مهمترین مسائل بانک در زمینه حفاظت از حقوق سپرده گذاران و ایفای نقش توسعه ای است که با اجرای سیستم اعتبارسنجی این اهداف مهم قابل دستیابی است.
مهدیان ایجاد نظم اداری و رویه های یکسان را از دستاوردهای سند سیاست اعتباری بانک اعلام نمود و گفت: رویه مصوبات کمیته های اعتباری، قالب تهیه طرح توجیهی، تعیین کارشناسان پشتیبان و تهیه گزارشهای پروندههای اعتباری و تدوین شیوهنامه بررسی پروندهها در این سند پیشبینی گردیده است.
منبع:روابط عمومی بانک توسعه تعاون