۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | 19:29
کد خبر : 46073

مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان خبرداد؛

حمایت بانک مسکن از روستاییان استان برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی

مدیر شعب استان کردستان طی گفتگو تلفنی با برنامه گفتمان صداو سیمای مرکز کردستان از آمادگی بانک مسکن برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستاییان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا: جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان که به صورت تلفنی مهمان برنامه گفتمان صداو سیمای مرکز کردستان بود، ضمن اعلام آمادگی بانک مسکن برای بهسازی و مقام سازی مسکن روستاییان گفت: در سال ۱۴۰۰ نیز بانک مسکن با همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی مرتبط با مسکن روستایی، آماده پرداخت تسهیلات و تامین مالی برای بهسازی و مقاوم سازی و تولید مسکن روستایی می باشد و تمامی روستاییانی که از سوی بنیاد مسکن به بانک معرفی شوند، بانک مسکن نسبت به تامین مالی و پرداخت تسهیلات آنان اقدام خواهد کرد.

سلیمی به پرداخت تسهیلات در سالهای گذشته برای توسعه مسکن روستایی اشاره کرد و افزود: از مهمترین اقدامات طرح مهر، کمک به بهسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی در روستاها بوده که با مشارکت بانک مسکن ، تاکنون بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان با همکاری بنیاد مسکن احداث و مقاوم سازی شده است .

وی در پاسخ به سوال مجری این برنامه درخصوص اخذ ضامن معتبر در پرداخت تسهیلات روستایی گفت: بانک مسکن در جهت مساعدت به روستاییان استان، به صورت ضمانت زنجیره ای خود تسهیلات گیرندگان ، اقدام به پرداخت تسهیلات کرده است که با توجه به عدم پرداخت اقساط توسط برخی از تسهیلات گیرندگان، روستاییان خوش حساب نیز دچار مشکلاتی شده اند که در پرداخت تسهیلات جدید، خود آنان ر غبتی به اخذ تسهیلات با ضمانت زنجیره ای ندارند.

مدیر شعب کردستان همچنین در ادامه ابراز داشت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به سال « تولید، پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها ” این بانک با تمام توان آماده رفع هرگونه مشکلات روستاییان شریف استان در تولید مسکن روستایی است، لذاروستاییان می توانند در صورت هرگونه مشکل در اخذ تسهیلات از شعب بانک مسکن ، مراتب را به صورت حضوری و یا تلفنی به مدیریت استان منعکس کنند و بانک نیز در اسرع وقت، پاسخگویی درخواستهای این عزیزان خواهد بود.

لازم بذکر است در این برنامه همچنین رضا قادری مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز از همراهی و همکاری بانک مسکن در توسعه ، بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستاییان تقدیر کرد .

گفتنی است برنامه گفتمان یکی از برنامه های تحلیلی صداو سیمای مرکز کردستان است که بصورت هفتگی با دعوت از مدیران و کارشناسان در حوزه های اقتصادی، اجتماعی نسبت به بررسی مشکلات مطح شده مردم استان می پردازد که برنامه این هفته به بررسی مشکلات روستاییان در بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستاییان اختصاص داشته است.

لباسکار صنعتی کسا