۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | 19:00
کد خبر : 42933

فرمانده انتظامی استان در دیدار از مجتمع زیسکو:

با اشتغال هر جوان در زیسکو، احتمال بروز آسیب‌های اجتماعی کم‌تر می‌شود

صبح امروز و به مناسبت روز مهندس، فرمانده انتظامی استان و هیات همراه از مجتمع‌های فولاد زرند ایرانیان بازدید کردند.

به گزارش برداشت روز، در ابتدای این بازدید، مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان زنجیره تولید در این شرکت را تشریح کرد و گفت: زنجیره تولید ما از معدن آغاز می­شود؛ معدن سنگ‌آهن جلال­آباد در حال بهره‌برداری است و پروژه معدن خمرود پیشرفت‌های خوبی داشته است.

دکتر سهراب­نژاد افزود: در ادامه این چرخه، دو کارخانه کنسانتره به ظرفیت ۴ میلیون تن، یک کارخانه گندله‌سازی به ظرفیت ۲٫۵ میلیون تن، دو کارخانه کک سازی به ظرفیت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن و در نهایت کارخانه فولادسازی با ظرفیت ۱٫۷ میلیون تن که بزرگ‌ترین پروژه تولید فولاد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

مدیرعامل زیسکو در رابطه با حفظ امنیت کارخانه‌ها، مدیران و کارکنان اظهار داشت: مواد اولیه این کارخانه‌ها تنها سنگ‌آهن گندله کلوخه و کک نیست بلکه مهم‌ترین عامل حرکت و چرخش کارخانه‌ها مقوله امنیت است که همراه و توأمان با فرآیند تولید باید احساس شود.

در این بازدید، سردار ناظری هم ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام‌شده در این مجموعه گفت: جناب دکتر پورمند یکی از عزیزانی است که در این کشور هم خوش‌نام و خوش‌سابقه است و  هم پرتلاش و دلسوز و خدمتگزار و به عنوان یک جهادگر واقعی از این بزرگوار باید یاد کرد که تلاش‌هایشان قابل‌تقدیر است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تأثیر اشتغال جوانان در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: با توجه به اشتغال‌زایی که مجموعه‌های بزرگی چون شما ایجاد می‌کنند، احتمال بروز جرائم کمتر می‌شود.

وی افزود: امروز وقتی دیدگاه بلند دکتر پورمند و دکتر سهراب‌نژاد در زمینه محیط‌زیست و مردم‌داری را دیدم بسیار خوشحال شدم که به فکر مردم شهرستان زرند و استان کرمان و حتی نسل آینده هم هستید و نسل‌های بعد نیز از این تفکر بهره‌مند خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت برقراری امنیت در کشور گفت: امنیت، زیرساخت تمام فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف است؛ البته در بسیاری از موارد برای رسیدن به شرایط مطلوب، به‌جز پلیس و نیروی انتظامی، ارگان‌ها و سازمان‌های دیگری هم  نقش دارند و باید به مسئولیت‌های خود عمل کنند تا بتوانیم به شرایط ایده‌آل برسیم.

سردار ناظری افزود: نیروی انتظامی با رویکرد پلیس هوشمند،  برای برقراری امنیت دو راهکار را مدنظر قرار داده است،  یکی تلاش برای پیشگیری از وقوع جرائم و دیگری کشف، مقابله و پیگیری پس از بروز جرم.

وی افزود: تلاش ما در جهت پیشگیری است اما پس از وقوع جرم با قاطعیت عمل می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان تأکید کرد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های اقتصادی در پیشرفت استان، ما در برخورد با اخلالگران در این زمینه، چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی، هرگز مماشات نمی‌کنیم، برابر با قانون محکم برخورد کرده و با استفاده از ابزار قانونی که داریم به وظایف خود عمل می‌کنیم.

سردار ناظری در ادامه به اهمیت فعالیت واحدهای انتظامی درون مجتمع‌های اقتصادی، معدنی و شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: در مجموعه‌های بزرگی مثل مجموعه شما، برقراری امنیت در داخل مجموعه، بر عهده همکاران انتظامات و حراست است و این عزیزان هم مورد حمایت پلیس و دستگاه قضایی هستند اما به تجربه بنده، در چنین مجتمع‌های بزرگی، پیشگیری از وقوع جرائم، مؤثرتر بوده و با ورود به‌موقع مدیران و اشراف اطلاعاتی می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کرد.

وی افزود: الحمدالله مدیریت این مجموعه با تدبیر و تجربه دکتر سهراب‌نژاد در سخت‌ترین شرایط، به‌خوبی، انجام‌شده و با این مدیریت، ما شاهد پیشرفت همراه با آرامش در این مجموعه هستیم.

سردار ناظری تأکید کرد: رویکرد ما در شورای تأمین استان همراهی و همکاری با تمام کسانی است که برای آبادانی استان تلاش می‌کنند و ما در نیروی انتظامی، در بخش‌های مختلف، آماده همکاری با زیسکو هستیم.

سردار ناظری، در این دیدار از تمام مسئولان و فرماندهان انتظامی استان و شهرستان زرند خواست که در زمینه حفظ و حراست مجموعه بزرگ صنعتی زیسکو از هیچ کوششی فروگذار ننمایند.

در پایان این دیدار، فرمانده انتظامی استان با اهدای لوح تقدیر از مدیرعامل و مهندسان شرکت فولاد زرند ایرانیان تشکر و قدردانی کرد.

لباسکار صنعتی کسا