۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | 18:39
کد خبر : 41918

در دیدار سفیر ایتالیا و رئیس اتاق تعاون ایران مطرح شد:

بررسی گسترش تعاملات اقتصادی بین ایران و ایتالیا

در شرایط پاندمی، از ظرفیت های مجازی برای ارتباط با تعاونی های ایتالیا استفاده می شود و بعد از آن پذیرش و اعزام هیات های تجاری در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش برداشت روز، سفیر ایتالیا و رئیس اتاق تعاون ایران به منظور گسترش تعاملات اقتصادی دو کشور در بخش تعاون با توجه به ظرفیت های همکاری با سازمان مرکزی تعاونی های ایتالیا (لگاکوپ) دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، جوزپه پرونه سفیر ایتالیا با بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در راستای رشد و گسترش تعاملات اقتصادی در بخش تعاون دیدار کردند.

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران ضمن خیرمقدم به سفیر ایتالیا با معرفی توانمندی های بخش تعاون در ایران گفت: تعاون در کشور ایران قدمت بالایی دارد و ما می توانیم در بخش های مختلف اقتصادی نظیر کشاورزی و محصولات کشاورزی، صنعت، پتروشیمی، صنایع دستی، ساختمان سازی و… همکاری داشته باشیم.

عبداللهی با اشاره به علاقمندی اتاق تعاون ایران در راستای گسترش همکاری با تعاونی های ایتالیا (لگاکوپ) بیان داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است که تفاهم نامه ای با هدف گسترش همکاری های بیشتر میان لگاکوپ و اتاق تعاون ایران، منعقد شود.

رئیس اتاق تعاون ایران در بخش دیگری از این نشست با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: در شرایط پاندمی، از ظرفیت های مجازی برای ارتباط با تعاونی های ایتالیا استفاده می شود و بعد از آن پذیرش و اعزام هیات های تجاری در دستور کار قرار می گیرد.

در این نشست مقرر شد که رایزن بازرگانی سفارت ایتالیا و مدیرامور بین الملل اتاق تعاون ایران برگزاری وبینارهایی برای گسترش تعاملات تعاونی های ایران و ایتالیا را برنامه ریزی کنند.

گفتنی است، در این نشست، روسای کمیسیون های بانوان، صنعت و معدن، بهبود مستمر فضای کسب و کار، صنایع دستی، فرش دستباف و گردشگری و نماینده کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران، حضور داشتند و در حوزه های صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی، کشاورزی و بانوان مباحثی مطرح و توانمندی های این حوزه ها معرفی شد.

لباسکار صنعتی کسا