۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | 18:54
کد خبر : 39825

در پی دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور؛

مزایده ملک پدر شهیدان باقری در ازنا لغو شد

مزایده ملک پدر شهیدان باقری در ازنا در پی تظلم‌خواهی خانواده معزز شهیدان باقری به ریاست قوه قضاییه و دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور لغو شد.

به گزارش برداشت روز، در پی تظلم خواهی خانواده معزز شهیدان باقری به ریاست قوه قضاییه در خصوص مزایده ملک متعلق به پدر معزز شهیدان در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ازنا و دستور ویژه ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر بررسی دقیق پرونده‌های اجرایی به منظور اعمال رای وحدت رویه شماره ۷۹۴ دیوان عالی کشور، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، مزایده مذکور در تاریخ ۱۵ بهمن سال جاری لغو شد و اقدامات لازم جهت اعمال رای وحدت رویه در حال انجام است.

با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده در هفته جاری جلسه مشترک با حضور خانواده معزز شهیدان و بانک صادرات استان لرستان در خصوص پرونده‌های اجرایی مزبور در اداره کل ثبت اسناد و املاک لرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در پی انتشار ویدیو تظلم‌خواهی پدر و مادر سه شهید در شهر «ازنا» در فضای مجازی درخصوص مزایده ملک مسکونی آنها در ازای بدهی بانکی، روز گذشته(جمعه) در نامه‌ای به مدیر عامل بانک صادرات خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شد.

وی در این نامه خطاب به حجت الله صیدی آورده است: امروز ویدئویی را در فضای مجازی دیدم که پدر و مادر سه شهید سرافراز نسبت به مزایده ملک مسکونی خود به خاطر معوق شدن بدهی مربوط به یک شرکت تعاونی در شهر «ازنا» ازطریق اجرائیات ثبت به مزایده گذاشته شده است.

همتی افزود:‌ لطفاً دستور فرمایید، اولاً فوراً اجرای مزایده متوقف شود، ثانیاً گزارشی از کم وکیف وام و محاسبات و اقدامات انجام گرفته به اینجانب ارسال شود، ثالثا دلجویی لازم از پدر و مادر گرانقدر شهدا به عمل آورند.

حجت الله صیدی مدیر عامل بانک صادرات ایران نیز در پی دستور رییس کل بانک مرکزی، از عدم برگزاری مزایده به محض اطلاع از تعلق ملک به خانواده معزز شهیدان خبر داد./ مرکز رسانه قوه قضاییه

لباسکار صنعتی کسا