۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | 18:24
کد خبر : 38794

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد

متناسب‌سازی میزان تسهیلات بانک‌های خصوصی با سپرده‌ها

شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس بر ضروت رعایت بخشنامه بانک مرکزی برای متناسب‌سازی میزان تسهیلات اعطایی بانک‌های خصوصی با سپرده‌های آنها تاکید کرد.

به گزارش برداشت روز، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: صبح امروز پنجشنبه نهم بهمن ماه ۱۳۹۹، به اتفاق برخی از معاونین ومدیران بانک مرکزی در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی در شیراز شرکت کردیم. جلسه بیش از سه ساعت به طول کشید. مذاکرات خوبی با فعالین اقتصادی استان فارس داشتیم.

در یک فضای صمیمی، که استاندار محترم و سایر مسئولین استان نیز حضور داشتند، مسائل ارزی و ریالی و نیازهای واحدهای و تولیدی و بازرگانی استان بررسی شد.

مقرر شد مسائل موردی، در قالب کمیته‌ای در بانک مرکزی پیگیری وحل وفصل گردد. همچنین مقرر شد بانک‌ها منابع لازم و برای اتمام ۱۰۵ پروژه با ۹۰ درصد پیشرفت را تأمین نمایند. در پایان جلسه سیاست‌های پولی و ارزی وسایر اقدامات بانک مرکزی برای خنثی‌سازی تحریم‌های بی‌سابقه را در دو سال گذشته برای مقابله با فشار حداکثری، برای اعضای محترم جلسه توضیح دادم.

بعدازظهر درجلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان شرکت کرده و ضمن بررسی مسائل بانک‌ها، ضرورت تلاش آنها برای تأمین مالی تولید را مورد تاکید قرار دادم. همچنین بر ضرورت رعایت بخشنامه صادره بانک مرکزی برای متناسب‌سازی میزان تسهیلات اعطایی بانک‌های خصوصی با سپرده‌های آنها در استان تاکید کردم.

در سفر امروز بازدیدی از پروژه خط دو متروی شیراز داشتم مقرر شد منابع ناشی از انتشار اوراق مشارکت سریعا در اختیار پروژه قرار گیرد تا امکان راه اندازی این خط هرچه سریع‌تر فراهم شود.

لباسکار صنعتی کسا