۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | 20:59
کد خبر : 125988

ایران خودرو حامی کلوپ ملی پیکان/ خاطره بازی در برج میلاد

ششمین همایش سالانه کلوپ ملی پیکان به مناسبت ۵۶ سالگی تولید این خودرو با حمایت گروه صنعتی ایران خودرو و مشارکت انجمن خودروهای تاریخی ایران و کانون جهانگردی و اتومبیل رانی در برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از ایکوپرس- در این همایش حدود ۵۰۰ دستگاه انواع پیکان از شهرهای مختلف کشور حضور داشتند. از جمله ارزشمندترین خودروهای حاضر در این رویداد باید به مدل های دولوکس اواخر دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی، مدل جوانان ۱۳۵۰، تاکسی ۱۳۴۸، وانت ۱۳۶۶، پیکان مجهز به گیربکس اتوماتیک و مدل های کار مربوط به سال های مختلف تولید اشاره کرد.
این همایش با حمایت گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان تولیدکننده پیکان همراه بود.
کاظم ژیان رییس کلوپ ملی پیکان در خصوص این همایش گفت: پیکان برای ما ایرانی ها تنها یک خودرو نیست، بسیاری از مردم با آن خاطراتی دارند و پیکان اولین خودرو اغلب مردم بوده است.
وی ادامه داد: متاسفانه در طول دو دهه گذشته بسیاری از نمونه های ارزشمند این خودرو از بین رفته و باید گفت کمی به آن بی مهری شده، اما خوش حالیم که گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان جایی که پیکان در آن متولد شده است، از کلوپ ملی پیکان حمایت می کند، زیرا عقیده داریم حمایت از این خودروها حمایت از خاطرات و تاریخ اجتماعی کشور به حساب می آید و این مسوولیت اجتماعی را ایران خودرو به عهده گرفته است.
ژیان در خصوص برنامه های آتی کلوپ ملی پیکان نیز گفت: قصد داریم در آینده کلاس های آموزشی را برای بازسازی و نگه داری خودروهای پیکان برگزار کنیم و در هفته گردشگری نیز همایش دیگری خواهیم داشت.

لباسکار صنعتی کسا