۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | 19:36
کد خبر : 125724

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد:

بیش از ۲۴۰ پروژه کیفیت در خودروسازی سایپا تعریف شده است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه الگوی ما برای تعریف کارگر، فرمایش مقام معظم رهبری است، گفت: سال های گذشته به موضوعات تولید و کار توجه نشده بود، از همین رو گروه خودروسازی سایپا برنامه های جامعی در خصوص کیفی سازی محصولات، افزایش تیراژ تولید، تنوع بخشی به محصولات و صادرات خودرو، تدوین کرده که در راستای آن بتوان صنعت خودروی کشور را توسعه داد.

به گزارش برداشت روز، محمدعلی تیموری در مراسم روز جهانی کار و کارگر در محل شرکت مگاموتور که با حضور سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب، جامع ترین تعریف را در باب کار و کارگر ارائه دادند، لذا وظیفه تمام مدیران است که این تعریف جامع را به درستی در محیط کار تبیین کنند که به طور قطع با ایجاد کار محقق می‌شود. برای کارگر، تنها پرداخت حقوق به موقع کافی نیست، بلکه باید شرایط رشد، ارتقا، منافع و بسته های حمایتی برای آنها در نظر گرفته شود تا کارگران خدوم کشور هیچ دغدغه ای نداشته باشند.

او یادآور شد: در دولت گذشته تولید این گروه صنعتی به کمترین میزان رسید که معادل ۳۹۷ هزار دستگاه بود، به طوری که در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به تیراژ روزانه یک هزار و ۵۰ دستگاه رسید.

تیموری خاطرنشان کرد: نخستین پروژه سایپا از اواخر دی ماه ۱۴۰۰، افزایش تولید بود، به طوری که سال گذشته تولید روزانه سایپا به ۲ هزار و ۵۰ دستگاه رسید و در سال جاری بدون احتساب روزهای تعطیل، این تیراژ به روزانه ۲ هزار و ۴۵۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

جذب ۳۲۰۰ نیروی کارگر و مهندس

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ نفر نیروی کارگر و مهندس در سایپا به منظور افزایش تولید جذب شد، گفت: فروش لوازم یدکی در بازار از سوی سایپا که در دولت قبل به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته بود، سال گذشته به حدود ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و به این ترتیب مردم و مشتریان در نمایندگی ها معطل نماندند.

او با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب از کیفیت پایین خودروها در دهم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: بیش از ۲۴۰ پروژه کیفیت در خودروسازی سایپا و زنجیره قطعه‌سازی تعریف شد، به طوری که در خودرویی نظیر شاهین با وجود افزایش ۵۰۰ درصدی تولید روزانه و با توجه به پروژه های کیفی تعریف شده، مراجعه مردم به نمایندگی‌ها ۵۰ درصد کاهش یافته است.

تیموری با اعلام اینکه گروه خودروسازی سایپا سال گذشته ۵۱۷ هزار دستگاه خودرو تولید و عرضه کرد که در طول ۶ سال گذشته بی سابقه بوده است، افزود: از نیمه دوم سال گذشته تمام محصولات سایپا از قرعه کشی خارج شدند.

صرفه جویی ۳۰ میلیون یورویی

مدیرعامل سایپا در ادامه به راه اندازی مدرن ترین خط تولید موتور ME16 اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد این خط موتور رباتیک است که بر این اساس خطا در تولید(POKA-YOKE) آن صفر است. در حال حاضر سه خودروی این مجموعه که منتظر موتور بودند، به موتور ME16 مجهز می‌شوند. موتور جدید گروه سایپا به دست کارشناسان و کارگران شرکت مگاموتور و بدون هیچ وابستگی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به خارج از کشور به بهره‌برداری رسیده و این در حالی است که تامین آن از خارج از کشور نیازمند حداقل ۳۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری بود.

او درباره ویژگی های موتور ME16 تصریح کرد: موتور جدید گروه سایپا که در شرکت مگاموتور راه اندازی شده نسبت به موتورهای گذشته ارتقا قابل توجهی پیدا کرده و مصرف سوخت آن در حدود ۵ درصد کمتر از موتورهای گذشته، گروه است و همچنین کالیبراسیون موتور ME16 توسط مهندسان داخلی انجام شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افتتاح مدرن ترین خط رنگ زامیاد در شهریورماه سال جاری و افتتاح کارخانه مگاموتور شماره ۳ در مجموعه کفش ملی را دو پروژه توسعه ای این گروه خودروسازی دانست و گفت: در مجموعه مگاموتور شماره ۳ آخرین نسل موتورهای جهان که موتورهای یک تا ۲.۵ لیتری هستند، تولید خواهد شد؛ این موتورها بیش از ۲۵ درصد کاهش مصرف سوخت و افزایش ۴۰ درصدی راندمان را به دنبال خواهند داشت. گروه سایپا آماده است تا موتورهای تولیدی این مجموعه را به همه خودروسازان کشور عرضه کند.

انعقاد تفاهم نامه با ۶ دانشگاه برتر کشور

تیموری از تولید نخستین خودروی آریا با موتور هیبریدی و با مصرف سوخت کمتر از ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش در سال آینده خبر داد و گفت: بهره‌برداری از پروژه سی ان جی در خودروی ساینا و پیوستن این خودرو به ناوگان تاکسیرانی از اسفندماه گذشته انجام شده و تاکنون بیش از ۴ هزار خودروی سی ان جی تولید شده که مصرف سوخت آنها حدود ۶ لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش است.

او از برنامه‌ریزی برای واردات خودروی فول الکتریکی برای شهرداری به منظور کاهش آلایندگی ها خبر داد و گفت: سال آینده خطوط تولید این خودرو در سایپا راه اندازی خواهد شد و همچنین امسال برای تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید داخل و ۱۵۰ هزار دستگاه خودروی مونتاژی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با ۶ دانشگاه برتر کشور به منظور جذب نیروی کار متخصص در رشته هایی همچون پلیمر، شیمی، مکانیک و …، گفت: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می خواهیم تا نیاز این شرکت به کارگر از طریق سازمان فنی و حرفه ای تامین شود.

عرضه هفت محصول جدید در سال جاری

تیموری در جمع خبرنگاران نیز در خصوص روند تولید، افزود: در سال ۱۴۰۰ فقط ۹ درصد خودروهای تولیدی این مجموعه تجاری می‌شد، اما در ۶ ماهه دوم سال گذشته ۱۰۰ درصد تولید تجاری شد.

او بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با سال گذشته ۴۱ درصد رشد تولید را شاهد بودیم. اگر با تیراژ تولید فعلی پیش برویم در پایان سال تولید عادی شرکت به بیش از ۶۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید و با اضافه شدن موتورهای جدید به خطوط تولید که روی سه محصول جدید شرکت نصب خواهد شد، روزانه ۶۰۰ دستگاه نیز اضافه خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا یادآور شد: سایپا در سال گذشته به دلایل استاندارد اجباری، سه محصول خود را که نیمی از تیراژ تولید شرکت را تشکیل می داد از دست داد، اما امسال هفت محصول جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

او با بیان اینکه خودروهای اطلس و سهند ماه های آینده وارد بازار خواهند شد، افزود: خودروی کادیلا یا همان پی ۹۰ نیز جزو محصولات جدید خواهد بود که در ماه های آینده به تولید انبوه خواهد رسید و همچنین مطابق هماهنگی های انجام شده در خط تولید خودرو سازی “آفتاواز” روسیه نیز قرار خواهد گرفت و در آن بازار عرضه خواهد شد.

تیموری بیان داشت: حضور این خودرو در در بازار روسیه، تولید نوعی ون از سوی روس‌ها را احیا خواهد کرد که قرار است این ون در ایران نیز به تولید برسد.

تحویل نخستین چانگان های وارداتی از هفته آینده

مدیرعامل سایپا در ادامه به ثبت سفارش ۲۹ هزار دستگاه خودرو چانگان و زوتی اشاره کرد و اظهار داشت: از خرداد ماه سال گذشته این خودروها برای تطابق با استاندارد ملی کشورمان وارد شده است.

او گفت: محموله نخست این خودروها هزار و ۲۰۰ دستگاه بود که مطابق بازار عربستان آماده شده بود و علت تاخیر در عرضه آنها این است که استاندارد در کشور عربستان از استاندارد چین تبعیت می کند اما ما از استاندارد اروپایی تبعیت می کنیم.

تیموری خاطرنشان کرد: فرایند تطبیق استاندارد طی دو ماه به انجام رسید و مشکلات حل شده است و با پایش پرداختی های افراد و سایر موارد، انتظار می رود از هفته بعد فرایند تحویل خودروها به مشتریان انجام شود.

او تصریح کرد: اگر مشکلات تخصیص ارز حل شود به طور حتم ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد خواهیم کرد، همچنین واردات یک خودروی کراس اوور هیبرید با مصرف سوخت کمتر از چهار لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش را در ۶ ماهه دوم امسال برنامه ریزی کردیم.

در این مراسم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اهدای لوحی از محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به عنوان مدیر نمونه در حوزه تولید، تقدیر کرد. همچنین از منتخب خانواده های شهدای کارگری، مدیران نمونه و کارگران نمونه تهران بزرگ با اهدای لوح و هدایایی ویژه، تقدیر شد.

 

سایپانیوز

لباسکار صنعتی کسا