۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | 20:53
کد خبر : 125450

برنامه‌های بیمه ما در سال ۱۴۰۲ برای افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه

شرکت بیمه ما از شرکت‌های فعال این صنعت با افزایش سهم در بازار سرمایه است که با ثبت یک عملکرد درخشان در سال ۱۴۰۱، برنامه‌های سال جدید خود را بر محور افزایش سهم بازار و رضایت مشتریان با ارتقا دادن فناوری‌های نوین در ارائه خدمات شرکت به متقاضیان قرار داده است.

به گزارش برداشت روز، : عملکرد سال ۱۴۰۱ بیمه مرکزی نشان داد که در سال گذشته حدود ۱۷۵.۴ همت حق بیمه تولیدی ثبت شده و ۱۰۰.۴ همت میزان خسارت پرداختی بوده است. حجم تقاضای خرید بیمه نامه بیمه آتش سوزی شرکت بیمه “ما”، در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰، بیش از ۵۰ درصد رشد کرد.

در رشته درمان رشد سه رقمی در برخی از شرکت ها بوده است و در بیمه های دیگر مانند بیمه زندگی میزان رشد از بازار کمتر بوده است. بیمه شخص ثالت، درمان و زندگی بیشتر سهم را در بیمه ها داشته است سهم بیمه زندگی ۱۴ درصد، سهم بیمه درمان ۲۶ درصد از حق بیمه تولیدی بوده و سهم بیمه شخص ثالث حدود ۳۱.۳ درصد بوده است.

شرکت بیمه “ما” یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین شرکت های بیمه خصوصی در ایران است و تحت حمایت بانک ملت به شمار می‌آید که دستاوردهای قابل توجهی را در سال های اخیر کسب و اعتماد بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است. بر اساس گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ بیمه «ما» منتشره در سامانه کدال، مجموع درآمدهای بیمه ما در مدت یاد شده به ۱۷۸۲ میلیارد تومان و سود خالص به ۳۴۹ میلیارد تومان رسید.

بالاترین رتبه توانگری مالی در میان شرکت های بیمه مختلف طی یازده سال متوالی، دارا بودن بیشترین سقف پوشش های بیمه‌ای نسبت به دیگر فعالان در این صنعت، رشد حق بیمه تولیدی در زمینه‌های بیمه آتش سوزی، شخص ثالث و بیمه عمر ، ارائه انواع خدمات بیمه های همچون بیمه مسئولیت، مهندسی، آتش سوزی، انرژی، اشخاص، خودرو، باربری و هواپیما و همچنین داشتن بیش از ۴۴ شعبه و ۲۰۰۰ نماینده فعال در سراسر کشور از ویژگی‌های بارز شرکت بیمه «ما» است.

با توجه به اهمیت حرکت صنعت‌بیمه کشور در سال ۱۴۰۲ به سمت نظام رتبه‌بندی، شرکت بیمه ما در نظر دارد تا برنامه‌های راهبردی خود برای سال جاری را با افزایش ضریب نفوذ بیمه برمبنای تحقق اعتبار‌سنجی در صنعت‌بیمه در راستای توسعه این صنعت هدفگذاری کند.

شرکت بیمه ما برای کسب رضایت حداکثری مشتریان و کاهش مراجعات حضوری با توجه به اهداف فناورمحور خود اخیرا اقدام به طراحی و معرفی یک برنامه کاربردی کرده است. این شرکت بیمه‌ای در چند ماه گذشته اپلیکیشنی رونمایی کرد که کارکنان شرکت‌ها یا مؤسساتی که طرف قرارداد با بیمه ما بودند، با بارگذاری مدارک پزشکی و لیست هزینه‌های مربوطه در آن، موفق به ادامه روند دریافت خسارت و هزینه‌های مربوطه در پوشش‌های بیمه‌ای خود می‌شدند. این امر که ارزش آفرینی و مشتری مداری شرکت بیمه «ما» را حکایت می‌کرد سبب افزایش رضایت مشتریان شده است.

شرکت بیمه “ما” تلاش می‌کند تا با اجرای استراتژی‌های تبیین شده در راستای بهینه‌سازی پرتفوی، مدیریت ریسک، تمرکز بر جذب رشته‌های کم ریسک و ارتقای توانمندی‌های شبکه فروش برای سال ۱۴۰۲، تلاش‌های چشمگیری در راستای ارتقای صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن در میان آحاد مردم داشته باشد. برای این منظور، تداوم توانگری مالی، جهش در تولید پرتفوی، کنترل ضریب خسارت شرکت، شفاف سازی مالی، ارتقای سلامت اداری، تقویت سرمایه گذاری مالی شرکت و توسعه شبکه فروش را در دستور کار برنامه‌های تدوینی خود در سال جدید قرار داده است.

لباسکار صنعتی کسا