۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | 17:27
کد خبر : 125427

اجازه ندهید گوشیتان بمیرد؛ محل شارژ را همیشه تمیز کنید

آیا می‌دانستید کثیف بودن محل شارژ گوشی موبایل منشا بسیاری مشکلات سخت افزاری بزرگ‌تر در این دستگاه‌هاست؟ امروز سایت رسمی برداشت روز، به بررسی اهمیت تمیز کردن سیستم شارژ و بایدها و نبایدهای انجام این کار خواهد پرداخت.

به گزارش برداشت روز، اگر از تعمیرکاران موبایل بپرسید، عدم نگهداری مناسب گوشی و تمیز نکردن بخش‌های حساس آن به‌خصص محل شارژ ریشه بسیاری از مشکلات مزمن این دستگاه‌ها در درازمدت است؛ به‌طوری که برخی اوقات مشکلات ناشی از تمیز نکردن مناسب می‌توان آن را کاملا از کار بیندازد!

 

گوشی‌های موبایل به عناصری جدانشدنی از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند و در هر شرایطی همراهمان هستند.

 

به همین دلیل این دستگاه‌ها معمولا در معرض انواع آسیب‌های محیطی اعم از گرد و غبار، رطوبت و سایر موارد هستند. این دسته آسیب‌ها ممکن است در دراز مدت در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کرده و یا حتی باعث خراب شدن کامل آن شوند.

 

یکی از بخش‌هایی از دستگاه که بیشترین خرابی سخت افزاری دستگاه را متوجه خود می‌بیند، پورت و سوکت شارژ است. بنابراین امروز سعی داریم به آموزش نکاتی در خصوص تمیز کردن آن بپردازیم تا بتوانید پیش از آسیب رسیدن دائمی، آن را تمیز کنید.

 

بایدها و نبایدهای تمیز کردن محل شارژ گوشی های موبایل

پورت شارژ به دلیل آن که در شارژ کردن گوشی های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از مهم‌ترین عناصر سازنده آن‌ها و شاید مهم‌ترین‌شان به شمار می‌رود.

 

در عین حال در گذر زمان گرد و خاک، کثیفی و یا ذرات محیط درون آن جمع شده و فرآیند شارژ کردن را با اختلال روبرو می‌کنند.

 

در این شرایط بسیاری افراد سعی می‌کنند با استفاده از ابزارهای تیزی مثل سوزن، محل شارژ گوشی خود را تمیز کنند. اما این کار بسیار اشتباه بوده و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

 

 

 

با وجود این که اجرام تیز ممکن است بخشی از ذرات محیطی را پاک کند، اما ممکن است با خش انداختن روی سطوح مختلف سیستم شارژ نظیر پین‌ها یا صفحات اطراف، آن را به‌کلی از کار بیندازد!

 

برای تمیز کردن پورت و سوکت شارژ بهترین روش استفاده از مسواک‌ نرم، دستمال‌های نخی و یا کمپرس هواست. به کمک این ابزارها گرد و خاک و رطوبت به‌سادگی از روی سطح پاک می‌شوند؛ به‌طوری که می‌توان بدون آسیب رساندن به سیستم شارژ، آلودگی آن را پاک کرد.

 

از سوی دیگر استفاده از شوینده‌ها و سایر مایعات در تمیز کردن درگاه شارژ نیز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ چرا که نفوذ رطوبت به درون دستگاه می‌تواند باعث آسیب دیدن صفحه نمایش و برخی دیگر از اجزای داخلی آن شود.

لباسکار صنعتی کسا