۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | 19:10
کد خبر : 122544

هم‌زمان با روز بزرگداشت مقام شهدا؛

بانک دی از وجود یک شهید گمنام عطرآگین شد

هم‌زمان با ۲۲ اسفند ماه، روز بزرگداشت مقام شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مراسم گرامیداشت مقام شهید در بانک دی با حضور پیکر مطهر یک شهید گمنام برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، در این مراسم که با حضور سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، فریبرز خزایی؛ فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید وامور ایثارگران، اعضای هیئت‌مدیره و جمعی از مدیران و کارکنان بانک و گروه مالی دی برگزار شد یک شهید گمنام تفحص شده در منطقه شلمچه بر دوش و دستان کارکنان بانک دی تا جایگاه ویژه شهید تشییع شد.

در این مراسم که با قرائت زیارت پرفیض زیارت عاشورا آغاز شد، سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در وصف شهدا و ویژگی‌های متمایز شاهدان عاشق به ایراد سخنرانی پرداخت.

سردار زهرایی با بیان این‌که شهدا با خدا عهد بستند و تسلیم خواست و قضای خدا شدند گفت: شهدا هجرت کردند، جهاد کردند و استقامت کردند و همین سبب شد که هم در زمین هم در آسمان به واسطه اعمالشان محبوب شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور یادآور شد اگر می خواهیم مثل شهید زندگی کنیم باید با شهید زندگی کنیم و اندیشه و رفتار یک شهید را به عنوان الگو انتخاب کرده و مبنای شیوه و سیرۀ خود در زندگی قرار دهیم.

وی ضمن برشمردن مواردی از کرامات و معجزات شهدای دفاع مقدس و امنیت گفت: رویش‌ها در شهادت پایان ندارد چرا که شهادت چشمه جوشان است و کسانی که شوق شهادت دارند باید تسلیم رضای خداوند شوند.

سردار زهرایی افزود: کسانی که در بانک دی و بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت می‌کنند باید به شهدا و مقوله ایثار و شهادت باور و ارادت قلبی داشته باشند تا اهمیت خدمت‌رسانی به این قشر معزز را درک کنند.

در این مراسم، شهید محمود کاوه به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ معرفی شد و حسین اکبری خواهرزاده این شهید والامقام به بیان خاطراتی از شهید کاوه به نقل از شهید صیاد شیرازی پرداخت.

همچنین در این مراسم قاسم صرافان، شاعر و ترانه‌سرا در وصف شهدا به شعرخوانی پرداخت.

سید ایمان یاراحمدی نیز با روایت‌گری تأثیرگذار در وصف مادران شهدا و صحنه‌های جنگ فضای معنوی ویژه‌ای را در مراسم که با حضور حداکثری کارکنان ستاد بانک و گروه مالی دی برگزار شد، ایجاد کرد.

 

روابط‌عمومی بانک دی

لباسکار صنعتی کسا