۱۵ اسفند ۱۴۰۱ | 20:40
کد خبر : 121760

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی:

صنعت فولاد کشور نیاز به افزایش تولیدات دانش بنیان دارد

وزیر کار گفت : جغرافیای جمهوری اسلامی ایران و مزیت ها ، زیرساخت ها و سرمایه انسانی غنی ما حکایت از این دارند که این مرزو بوم می تواند جایگاه مهم تری در اقتصاد جهان داشته باشد .

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی امروز در همایش هم افزایی و همکاری معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا گفت : جغرافیای جمهوری اسلامی ایران و مزیت ها ، زیرساخت ها و سرمایه انسانی غنی ما حکایت از این دارند که این مرزو بوم می تواند جایگاه مهم تری در اقتصاد جهان داشته باشد .

صولت مرتضوی با بیان اینکه کشور ما ظرفیت جمعیتی در حد ۴ برار جمعیت کنونی را دارد گفت: مزیت های ایران در حوزه نفت ، معدن و گردشگری بسیار چشمگیر است . اگر این مزیت ها را با دانش روز پیوند دهیم یعنی ره صد ساله در فرصتی کوتاه رفته ایم.

وی افزود : امروز در شرایط تحریم های ناعادلانه هستیم و صنعت نفت ما را تحریم کرده اند . در این شرایط هر قدر بر فعالیت های دانش بنیان تاکید کنیم و تولیدات دانش بنیان داشته باشیم ، صنعت ما در برابر تحریم بسیار مقاوم تر می شود و می توانیم به راحتی صادرات را توسعه دهیم .

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد : اگر در اکتشافات معدنی ، به دانش روز مسلح شویم می‌توانیم در صنایع مختلف درآمد بسیاری حاصل کنیم و در اقتصاد جهان جایگاه مهم تری خواهیم یافت.

صولت مرتضوی گفت : در بخش کشاورزی حدود هشت میلیون هکتار کشت آبی داریم و راندمان آبی ما ۳۰ در صد است و اگر این راندمان ۶۰ درصد شود ۱۶ میلیون هکتار کشت آبی خواهیم داشت که به معنای تحولی بزرگ در این بخش است .

وی افزود :در گردشگری مزیتی بالای ۲۰ میلیارد دلار داریم و با مجموع این مزیت ها این کشور را نمی توانند شکست دهند.ضمن اینکه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و دسترسی به آب های آزاد کشور قدری هستیم .

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت :با اقتصاد دانش‌بنیان ، اقتصاد مقاومتی و توسعه بازار ، صنعت فولاد کشور ما توسعه خوبی یافته و اگر تولید دانش بنیان را در این زمینه توسعه دهیم این صنعت نیز متحول می شود.

مرتضوی کم بودن تیراژ تولید را عامل عدم تعادل در اقتصاد دانست و گفت : باید افزایش تولید را در اولویت قرار دهیم تا بازار رقابت پذیری داشته باشیم .

وی جوانگرایی و تخصص گرایی در مدیریت صنایع کشور را در شرایط کنونی بسیار مهم و ضروری دانست و گفت :همایش امروز پیوند مبارکی بین برخی کارخانجات و مراکز علمی کشور بود و امیدوارم موجب رونق اقتصاد ، افزایش بهره وری و کمک به توسعه کشور شود.

لباسکار صنعتی کسا