۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | 01:20
کد خبر : 118679

شریفی اعلام کرد:

تعیین تکلیف ۶۰هزار پرونده خسارت بیمه ایران از سامانه ایران من

یوسف دهقانی-برداشت روز: حسن شريفي در نشستي خبری كه در محل ساختمان مركزي بيمه ايران برگزار شد، به اقدامات صورت گرفته در اين شركت براي پرداخت هرچه سريع تر خسارت به زيانديدگان گفت: تلاش كرديم رويكرد جديدي در صنعت بيمه ايجاد كنيم تا بيمه گزار هنگام پرداخت خسارت با رضايتمندي مواجه شود.

یوسف دهقانی-برداشت روز: حسن شریفی در نشستی خبری که در محل ساختمان مرکزی بیمه ایران برگزار شد، به اقدامات صورت گرفته در این شرکت برای پرداخت هرچه سریع تر خسارت به زیاندیدگان گفت: تلاش کردیم رویکرد جدیدی در صنعت بیمه ایجاد کنیم تا بیمه گزار هنگام پرداخت خسارت با رضایتمندی مواجه شود.

وی اظهار داشت، هرچه حال بیمه گزاران در زمان پرداخت خسارت بهتر باشد ضریب نفوذ بیمه نیز بیشتر خواهد شد و صنعت بیمه بیشتر توسعه خواهد یافت.

وی افزود: رونمایی رسمی سامانه بیمه ایران من در ۱۵ آبان ماه امسال با حضور وزیر اقتصاد انجام شد ولی از چند ماه قبل تر این سامانه عملیاتی شده بود با استفاده از این سامانه مردم دیگر برای اعلام خسارت نیز به حضور در شعب شرکت نخواهند داشت و اعلام خسارت و بارگذاری مدارک در کمتر از ۵ دقیقه صورت خوهد گرفت و پس از آن ارزیابان خسارت به محل خودرو مراجعه و نسبت به ارزیابی خسارت اقدام خواهند کرد که بدین ترتیب زمان پرداخت خسارت از حداقل یک هفته به کمتر از یک روز کاهش خواهد یافت.

شریفی اضافه کرد: در بخش درمان نیز اپلیکیشینی در حال طراحی است که بارگزاری نسخ و دریافت خسارت از محل سکونت بیمه گزار قابل انجام باشد.

بنا بر اعلام مدیرعامل بیمه ایران، تاکنون بیش از ۶۰ هزار پرونده در حوزه خودرو از طریق این سامانه کارسازی شده است.

وی همچنین از تعیین تکلیف طلب ۱۱۰۰ میلیارد تومانی بیمه ایران از بنیاد شهید بابت حق بیمه سنوات، خبر داد و گفت: در حالی که از پیگیری و دریافت این مبلغ ناامید شده بودیم با تلاش بخش حقوقی شرکت، موضوع به سرانجام رسید و قول داده شد تا در بودجه سال ۱۴۰۲ این طلب دیده و به بیمه ایران پرداخت شود.

شریفی اظهار امیدواری کرد که تا روزها یا ماه های آینده طلب ۱۱۰۰ میلیارد تومانی بیمه ایران از بنیاد شهید به حساب این شرکت واریز شود.

ایشان به فروش این شرکت اشاره کرد و گفت: در ۱۰ امسال حدود ۳۷ همت فروش داشتیم به طوری که این رقم تا تاریخ ۴ بهمن ماه به ۳۹ هزار میلیارد تومان در تمام رشته ها رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است.

این در حالی است که در حوزه خسارت طی ۱۰ ماه ۲۰ همت خسارت پرداخت شده است.

مدیرعامل بیمه ایران به مساله نیروی انسانی و اهمیت آن در شرکت بیمه ایران اشاره کرد و گفت: گزینش نیروهای کارآمد و با تجربه در راستای تکریم ارباب رجوع همواره مدنظر ما بوده است به طوری که تمام کارکنان شرکت هنگام استخدام و خروج از شرکت باید تاییدیه ارزیابی خود را اخذ نمایند.

شریفی زیان انباشته بیمه ایران را ۸۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد این زیان به دلیل الزام شرکت به ورود به عرصه فروش بیمه نامه های خودرو به دلیل دولتی بودن شرکت است ضمن این که این شرکت در تعیین نرخ فروش بیمه نامه و خسارت نقشی ندارد و از سوی مراجع بالادستی تعیین و ابلاغ می شود.

مدیرعامل بیمه ایران به پروژه های ساختمانی این شرکت در ۱۳ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: ۵ پروژه ساختمانی افتتاح شده، دو پروژه آماده افتتاح و ۷ پروژه نیز در دست اجرا است ضمن این که ۳۱ پروژه نیز در دست مناقصه و تعمیرات اساسی قرار دارد.

وی از تولید ۳۷ همت حق بیمه در ۱۰ ماهه و ۳۹ همت حق بیمه تا ۱۴ بهمن ماه امسال در شرکت بیمه ایران خبر داد و با اشاره به رشد ۲۹ درصدی این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: خسارت پرداختی شرکت نیز در ۱۰ ماهه امسال ۲۰ همت بوده است و این شرکت هم اکنون نسبت به سال های گذشته خسارات معوق بسیار کمتری دارد.

حسن شریفی در خاتمه به یکی از چالش های موجود در خصوص بیمه های عمر اشاره کرد و گفت: یکی از ضعفهای بیمه عمر در شرایط فعلی افزایش میران بازخریدی بیمه عمر است که احتمالا به رکود اقتصادی و ضعف اطلاع رسانی شرکتهای بیمه باز می گردد.

به گفته وی چالش بازخریدی بیمه های عمر باید از سوی صنعت بیمه جدی گرفته شود و برای آن راهکار ی مناسب اتخاذ شود.

وی در خصوص طرح مولد سازی دارائی های دولتی و تاثیر آن در بیمه ایران گفت: دارائی های بیمه ایران دولتی نیست بلکه از محل سرمایه گذاری ها حاصل شده است درواقع دارائی هایی که خریداری می شود از محل ذخایر بیمه ای صورت می گیرد اگرچه خود را مکلف می دانیم که به دولت کمک کنیم که در همین راستا اقداماتی را نیز انجام دادیم.

شریفی افزود: طرح پیشنهادی یکسری املاک در مسیر مولد سازی به هیات مدیره آمده است که به زودی تصمیمات جدی را اتخاذ خواهد کرد.

لباسکار صنعتی کسا