۰۳ بهمن ۱۴۰۱ | 21:24
کد خبر : 116792

معاون وزیر نفت:

تکمیل زنجیره ارزش، برنامه قطعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است

مرتضی شاه‌میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در «همایش سراسری تحول دیجیتال و اقتصاد دانش بینان» از توسعه ۱۰۰درصدی کاتالیست‌های صنایع پتروشیمی تا پایان این دولت خبر داد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، مرتضی شاه‌میرزایی روز یکشنبه مورخ ۲ بهمن ۱۴۰۱ در «همایش سراسری تحول دیجیتال و اقتصاد دانش بنیان» که توسط شرکت پلیمر آریاساسول در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های فناورانه در صنعت پتروشیمی اظهار داشت: زیرساخت‌های فن‌آورانه در پتروشیمی‌ها نسبت به سایر بخش‌های صنعت نفت و گاز توسعه یافته‌تر است و به منظور تکمیل زنجیره ارزش تا پایان دولت در بخش تامین کاتالیست‌ها به صورت ۱۰۰درصدی به خودکفایی خواهیم رسید و از واردات آن بی‌نیاز خواهیم شد.
وی با اشاره به این که آینده صنایع نفت و گاز کشور خواه ناخواه به تحول در صنعت پتروشیمی ختم خواهد شد گفت: با توجه به افق برنامه هشتم توسعه تا ۱۰ سال آینده، حجم تولید صنایع پتروشیمی ۲برابر شرایط کنونی خواهد شد و این میزان توسعه، نیازمند توسعه صنعت دیجیتال و آماده‌سازی حوزه‌های گوناگون در صنایع تبدیلی مبتنی بر تحول دانش بنیان است.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تکمیل زنجیره تولید را ضروری دانست و گفت: رسانه‌ها باید موضوع تکمیل زنجیره ارزش آفرین تولید را از سوی جامعه مطالبه کنند و متخصصین حوزه‌های دیجیتال، سازندگان قطعات و شرکت‌های دانش بنیان نیز باید به این موضوع کمک کنند.
وی واردات تجهیزات و قطعات توسط برخی مجتمع‌ها را ناراحت کننده دانست و گفت: باید در کشور، شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان تجهیزات و قطعات فعال شوند از آنها بهره برد.
شاه‌میرزایی در پایان با اشاره به ۱۵میلیارد دلار آورده از محل صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ برای کشور گفت: پیچیده ترین فناوری‌ها، در صنعت پتروشیمی است و تکنولوژی ساخت بیش از ۹۵ نوع کاتالیست را در اختیار داریم و بیش از ۲۵۰ لایسنس و دانش فنی نیاز است تا به نقطه بلوغی برسیم که در شان جمهوری اسلامی ایران است.

لباسکار صنعتی کسا