۲۳ دی ۱۴۰۱ | 19:09
کد خبر : 115543

در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران؛

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان و پارک علم و فناوری خراسان منعقد شد

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: پارک علم و فناوری خراسان باید به عرصه‌های کلان ورود کند تا با کمک شرکت های فولادی مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، مرتفع شود.

به گزارش برداشت روز، مسعود میرزایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان در آیین تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان و پارک علم و فناوری خراسان تاکید کرد: پارک علم و فناوری خراسان باید به عرصه‌های کلان ورود کند تا با کمک شرکت های فولادی مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، مرتفع شود.

میرزایی اظهار کرد: متاسفانه در حوزه خام‌فروشی مقام اول را داریم که امیدوارم با انعقاد تفاهم‌نامه ها در صنعت فولاد و معدن تا حدودی از این معضل جلوگیری کرده باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد، افزود: انتظار می‌رود این پارک‌ها در کنار صنعت فولاد حضور فعال‌تری داشته باشند همچنین باید در این میان، ارتباط بین صنعت و پارک ها عمیق‌تر شود.

نیری، معاون شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان نیز در خصوص رویکرد اصلی شرکت گفت: از سال گذشته فرایند بومی‌سازی در شرکت آغاز شد که تاکنون ۱۰ هزار قطعه مهندسی شده را بومی‌سازی کردیم و در این بازده زمانی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه صورت گرفت.

نیری در خصوص مهم‌ترین مزیت سرمایه گذاری پارسیان اظهار کرد: در این زمینه طی ۴ سال گذشته، ۶۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی انجام شد که خوشبختانه با این رویکرد نفس تازه در مجموعه ایجاد شد.

وی بیان کرد: خبر خوب اینکه تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان حتی بیش از این میزان از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت خواهیم کرد.

کاوه آهنگری، مدیرعامل شرکت اپال پارسیان نیز اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان و پارک علم و فناوری خراسان اتفاق مهم و خوشایندی است، به طوری که هم‌اکنون با بالاترین تکنولوژی در حال این فرایند هستیم.

آهنگری ادامه داد: اولویت اصلی و مهم شرکت، همکاری با پارک علم و فناوری است و ما در زمینه بومی‌سازی اعتماد کامل به شرکت های مستقر در پارک داریم.

همچنین خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: باعث خوشحالی است که با آغاز چهارمین جشنواره ملی فولاد ایران شرکت‌ها بزرگی همچون سرمایه‌گذاری پارسیان در محور بومی‌سازی قدم برداشتند.

خلیفه سلطانی گفت: خوشبختانه امسال خراسان و اصفهان به صورت متشکل در این زمینه حضور پررنگی داشتند و امیدوارم سایر استان‌ها نیز در این رویکرد ثابت قدم باشند.

لباسکار صنعتی کسا