۰۶ دی ۱۴۰۱ | 11:42
کد خبر : 113903

«نئوبانک ایران زمین» پیشرو در ارایه خدمات بانکداری الکترونیک

امروزه بسیاری از مردم برای انجام کارهای بانکی خود به بانک مراجعه می‌کنند و ساعات طولانی را باید منتظر باشند تا خدمات بانکی از سوی متصدی بانک به آن‌ها ارائه شود که این مسئله هم با هدر رفت زمان همراه است این در حالی است که در سیستم جدید بانک داری نیازی به حضور فیزیکی در بانک نیست و خدمات مالی ساده‌سازی شده است یعنی بانک‌ها با توسعه‌ی وب‌سایت‌های خود توانستند بخشی از خدمات خود را به‌صورت آنلاین به مشتری ارائه کنند یعنی ظهور نئوبانک‌ها چنین انقلابی را با خود به همراه آورده است.

به گزارش برداشت روز، اولین نئوبانک کاملاً کاربردی که توسط شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) بیمه شد، شبکه‌ی بانکی «اولویت امنیت» بود که در ۱۸ اکتبر ۱۹۹۵ شروع به کارکرد. این شبکه‌ی بانکی (و بانک‌های اینترنتی بعدی) توانستند نرخ سود بالاتری را به حساب‌های سپرده اختصاص دهند. همچنین به دلیل عدم وجود هزینه‌های جاری، آن‌ها توانستند کارمزد خدماتشان را نیز پایین‌ بیاورند. با افزایش گزینه‌ها در انتخاب بانک‌های مجازی، اشتیاق مشتریان به بانک‌پذیری آنلاین نیز افزایش یافت. بر اساس آخرین گزارش FDIC، بیش از ۶۰ درصد از دارندگان حساب‌های بانکی بخشی از فرایند بانک‌پذیری خود را در اینترنت انجام می‌دهند.

در ارتباط با توضیح نئوبانک ها باید اشاره داشت که نئوبانک نوعی بانک دیجیتالی است که هیچ شعبه فیزیکی ندارد، کاملا آنلاین بوده و تنها راه ارتباطی با آن تلفن همراه افراد است؛ از سوی دیگر غیرحضوری بودن، سرعت در خدمات‌دهی، پشتیبانی و دردسترس بودن طی ۲۴ ساعت شبانه‌روز را می‌توان از مزیت‌های نئوبانک برشمرد.

بانک‌های ایران نیز توانستند در استفاده از نئوبانک ها در سیستم بانک داری پیشگام باشند به‌طوری‌که بانک ایران‌زمین هم در این زمینه توانسته موفق عمل کند.

بانک ایران زمین به‌عنوان یک بانک سرآمد در سیستم بانکداری به‌منظور جلب اعتماد مردم و رضایتمندی مشتریان، فنّاوری جدید خود را به‌روز کرده و نسخه نئوبانک «فراز» را در اختیار کاربران قرار داده است.

فراز همانند یک همراه بانک است با این تفاوت که قابلیت‌های دیگری نظیر افتتاح حساب آنلاین بانک ایران‌زمین نیز به آن اضافه‌شده است.

ویژگی‌های برنامه Faraz بانک ایران‌زمین شامل قابلیت افتتاح و ساخت حساب بانکی به‌صورت آنلاین در بانک ایران‌زمین، محیط کاربری شیک و زیبا، استفاده ساده و آسان، قابلیت کارت به کارت، پشتیبانی از دریافت اطلاعات حساب نظیر شماره شبا و …خرید شارژ و پرداخت قبض، ثبت چک صیادی، درخواست کارت هدیه مجازی، تغییر قالب و رنگ نرم‌افزار، انتقال وجه و کارت به کارت آنلاین و پایا، دارای بخش راهنما برای آموزش استفاده از بخش‌های مختلف، تقویم فارسی و پشتیبانی از ورود با اثرانگشت است.

 

لباسکار صنعتی کسا