۲۳ آذر ۱۴۰۱ | 20:54
کد خبر : 112635

در نشست مدیران عامل گروه سایپا و بانک پارسیان مطرح شد:

گروه سایپا در سال ۱۴۰۲، ۸ محصول جدید وارد بازار خواهد کرد

با هدف افزایش تعاملات همکاری بین گروه خودروسازی سایپا و بانک پارسیان، مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد بانک پارسیان با حضور در سایپا، در نشستی با مدیرعامل گروه سایپا به بیان موضوعات همکاری و نحوه افزایش آن پرداختند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از سایپانیوز، در این نشست مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: بانک پارسیان یکی از بانک های خصوصی کشور است که در حوزه مشتری مداری و ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان الگوی نوینی را در ساختار بانکی ایجاد کرده است.

محمدعلی تیموری با اشاره به روند فعلی تولید در سایپا گفت: در حال حاضر تولید این گروه خودروساز به ۲ هزار دستگاه در روز رسیده و حال اینکه در گذشته تیراژ تولید در حدود هزار و ۱۰۰ دستگاه بود.

او با بیان اینکه در صورتی که محصولات در بورس کالا عرضه شود برای شرکت های تولید کننده سود بهتری حاصل می شود گفت: در سال گذشته از فروش محصولات گروه سایپا ۳۵ هزار میلیارد تومان حاصل شد و امسال تا کنون نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد محقق شده که این افزایش ناشی از تغییر نرخ و مبلغ خودرو نبوده چراکه افزایش قیمت محصول از سال گذشته تا کنون انجام نشده است.

مدیرعامل گروه سایپا تاکید کرد: این افزایش حاصل شده به دلیل افزایش تیراژ و تنوع محصولاتی است که در سایپا تولید و عرضه شده و امیدواریم با همین روند تا پایان سال میزان فروش سایپا به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد و برنامه سال آینده این گروه خودروساز بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تعریف شده است.

او گفت: تحقق این برنامه ها بدون حضور و حمایت سیستم بانکی امکان پذیر نیست و سرمایه درگردش و همچنین توسعه سبد محصولات که سایپا نیاز دارد از طریق سیستم بانکی و بانک پارسیان تامین خواهد شد.

تیموری تصریح کرد: محصولات گروه خودرو سازی سایپا اقتصادی و به روز است و تمامی استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می کند و در سال آینده برای اولین بار ۸ محصول جدید که ۳ محصول تجاری و ۵ محصول سواری است به بازار عرضه خواهد شد که به نوعی رکوردی خاص در عرضه محصولات جدید به بازار است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه امسال سال سختی برای صنعت خودروسازی و سایپا بود گفت: در ابتدای سال تسهیلاتی که هر ساله شورای پول و اعتبار به شرکت های خودروسازی به منظور ایجاد شرایط بهتر تولید اختصاص می داد، حذف شد و عملا ورود نقدینگی به صنعت انجام نشد. همچنین سه خودرو پرتیراژ این گروه خودروساز که حدود ۸۰ درصد تولیدات سایپا را به خود اختصاص می داد بر اساس نظر سازمان استاندارد از تولید خارج شد که با سختی های خاصی همراه بود ولی با این حال خوشبختانه با برنامه ریزی که در گروه سایپا صورت گرفت توانستیم تیراژ تولید را افزایش دهیم و با محصولات دیگر جایگزین کنیم.

او گفت: سال گذشته ۳۹۰ هزار خودرو در سایپا تولید شد و در سال جاری با وجود مشکلاتی که بیان شد تولید گروه سایپا به ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید و با تکمیل ۵۰ هزار خودروهای ناقص در کف پارکینگ، تولید مجموع سایپا ۵۵۰ هزار دستگاه خواهد بود.

تیموری با بیان اینکه بازسازی و نوسازی دستگاه های خطوط تولید باعث افزایش کیفیت محصولات و افزایش تولید خواهد شد، تاکید کرد: بازسازی و نوسازی خطوط تولید در سایپا در دستور کار است که در ۳۰ سال اخیر هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده و خواهان حضور و مشارکت بانک پارسیان در طرح نوسازی، بازسازی و ایجاد بستر مناسب جهت تولید و انجام حمایت مالی هستیم .

در این نشست مدیرعامل بانک پارسیان نیز با بیان اینکه بر اساس گزارشاتی که از سایپا داریم احساس آرامش می کنیم گفت:صنعت خودرو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش تعیین کننده ای در رشد اقتصادی کشور دارد و گروه سایپا با وضعیت تولید مناسبی که دارد موفقیت خوبی را کسب کرده است.

کوروش پرویزیان افزود: طرح های خوبی بین وزارت صمت و بانک مرکزی درحال انجام است که اوراق گام، تامین زنجیره تامین، طرح scf و … از آن جمله است و بر این اساس شبکه بانکی می تواند با صنعت همکاری و همراهی مناسبی داشته باشد.

او با بیان اینکه بانک پارسیان و سایپا همکاری های بلند مدت و مناسبی در زمینه های مختلف و سرمایه گذاری های مشترک با هم دارند گفت: در این نشست در حوزه تامین مالی و تامین سرمایه در گردش و همکاری هایی که از گذشته با هم داشتیم و ادامه و تقویت آن در برنامه های آینده تبادل نظر شد.

پرویزیان افزود: بانک پارسیان از حوزه صنعت خودرو متولد شده و در مجموعه زنجیره تامین و تولید خودرو حضور دارد و باید این همکاری ها وجود داشته باشد تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری برای دو مجموعه ایجاد کنیم.

مدیرعامل بانک پارسیان تصریح کرد: برهمین اساس در تامین سرمایه در گردش گروه سایپا تا حدی که مقرر شده و امکانش مقدور باشد حضور داریم. همچنین در زمینه لیزینگ و بیمه نیز همکاری های قبلی ما افزایش خواهد یافت.

لباسکار صنعتی کسا