۰۱ آذر ۱۴۰۱ | 21:57
کد خبر : 110498

پیام تبریک رئیس اتاق اصناف ایران به مناسبت هفته بسیج

رئیس اتاق اصناف ایران در پیامی هفته بسیج را تبریک گفت.

به گزارش برداشت روز، متن این پیام بدین شرح است:

«بسیج لشکر مخلص خداست» /امام خمینی(ره)

یکی از پشتوانه‌های مهم جمهوری اسلامی ایران در نبرد نامتقارن با دنیای استکباری غرب، بهره‌گیری از نقاط قوت نظام اسلامی است و مهم‌ترین نقطه قوت این نظام مقدس، پشتوانه مردمی و وجود نهاد مقدس بسیج است.

می‌توان اصلی‌ترین عنصر بسیج را نیروی مردمی دانست. از آنجا که در نهاد بسیج، عناصر با انگیزه‌ای از اقشار و صنوف گوناگون با تخصص‌های مختلف و در عین حال وفادار به نظام جمهوری اسلامی حضور دارند، این نهاد مدنی خود انگیخته به خوبی توانسته است در عرصه‌های گوناگون مانند گسترش فرهنگ و تفکر اسلامی، خدمت رسانی به مردم، دفاع سرزمینی و امنیت داخلی ایفای نقش کند و عناصر تشکیل دهنده امنیت ملی را پوشش دهد.

اشخاص گوناگونی در نیروی بسیج از لحاظ موقعیت‌های سنی، شغلی، زبانی، فرهنگی، دینی و جغرافیایی ساخت خاصی به ترکیب آن داده است تا بسیج صرفاً به فعالیت‌های نظامی اشتغال نداشته باشد و در جامعه به عنوان بازوی انقلاب عمل کند. این ویژگی ممتاز، علت تمامی خصومت‌هایی است که امروز متوجه بسیج است و آن را مغضوب بیگانگان و عناصر وابسته و ضد انقلاب قرار داده است.

اصناف با تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید به خوبی با فرهنگ شهادت و تفکر بسیجی آشنایی دارند و همواره خاستگاه آزادمردانی بوده‌اند که عمر خود را در راه دفاع از حق، مظلومان و مستضعفان مصروف داشته‌اند. رویکرد بسیجی اصناف به خصوص در مواقع و موقعیت‌های حساس و خطرخیز و بحران‌ها و گلوگاه‌های صعب‌العبور بیش از هر زمان دیگر به چشم آمده و در خدمت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

اتاق اصناف ایران به نمایندگی از جامعه بزرگ اصناف کشور ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تکریم شهدای بسیج، علی الخصوص شهدای مدافع امنیت که در وقایع‌ اخیر مظلومانه به شهادت رسیدند، از خداوند متعال عزت و عظمت اسلام و مسلمین و سرافرازی بسیجیان عزیز و مخلص را در پرتو عنایات امام عصر‌(عج) مسئلت دارد. امید است که با تقویت بسیج در همه عرصه‌ها شاهد اعتلای نام ایران اسلامی در سطح جهان باشیم.

 

لباسکار صنعتی کسا