۲۸ آبان ۱۴۰۱ | 18:53
کد خبر : 110036

گام های موثر ایران زمین در عرصه صنعت بانکداری

بانک ایران زمین اهداف خود را متمرکز بر حمایت مالی از بخش‌های صنعتی، اقتصادی و معیشتی ملت ایران نموده است. اهدافی که اقدامات و برنامه‌های مدیریتی را برای توسعه اقتصادی و تامین منابع مالی اقشار کم‌درآمد برای دستیابی به اشتغال، معیشت، تولید و خصوصا ایده‌های پیشران شرکت های دانش بنیان را در دستور کار کارکنان مجموعه بانک ایران زمین قرار داده است.

به گزارش برداشت روز، : بانک ایران زمین، یکی از بانک های موفق در سالهای اخیر بوده که با پیشتازی در ارائه خدمات و محصولات متنوع مورد نیاز مشتریان و پاسخگویی به انتظارات آنان (تعمیق در روش های اسلامی در فردای بانکداری) ورود به بازار و توسعه کسب وکار برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از طریق ایجاد پیوند مستمر و پایدار با ذینفعان (مشتریان، سهامداران، کارکنان) و تقویت بنیه مالی و رشد واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی با تکیه بر بانکداری اسلامی را در چشم انداز آینده خود تحقق پذیر می داند .

بررسی عملکرد سود فصلی صنعت بانکداری نشان می دهد این صنعت در تابستان به سود ۱۱،۸۲۷ میلیارد تومانی دست یافته در حالی که سودآوری آن در فصل بهار زیان ۷۳۳ میلیارد تومانی بوده است. این صنعت در تابستان ۱۴۰۰ زیان ۴،۸۸۶ میلیارد تومانی را تجربه نموده بود ولی تابستان متفاوتی را امسال رقم زد.

عملکرد سودآوری «وزمین» در فصل تابستان سال جاری با تحقق سود ۷۵۰۶ ریالی برای سهامداران خود نمایانگر رشد ۲ درصدی در مقایسه با تابستان گذشته بوده است.

چشم‌انداز ترسیم شده برای این بانک با بررسی عملکرد ایران زمین در صنعت بانکداری ایران اسلامی، نمایانگر یک تحقق رویا نیست بلکه نشان از همت و تلاش کارکنان یک مجموعه دارد که تلاش خود را در جهت دستیابی به اهداف از پیش‌تعیین شده دارند. تلاشی که با برگزاری همایش‌ها و آموزش‌های مورد نیاز، نتیجه‌ای غیر از رضایت مشتریان این بانک در بر نداشته و همچنان پیگیری چالش‌های پیش‌رو برای مدیران این بانک از شعب و کارکنان در جهت بهینه‌تر شدن این فرایند را در نشست‌های رو در رو با مدیریت مشاهده می‌کنیم.

ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ایران زمین و عملکرد آنها در هماهنگی و همکاری رمز موفقیتی است که به اذعان مدیرعامل این بانک، یک سرمایه برای پیشرفت آتی بانک محسوب می‌گردد. روحیه و نوع نگرش بین کارکنان ایران زمین بر پایه همکاری است که می‌تواند بانک را در برابر تمام فراز و نشیب‌ها حفظ کند و به نتایج قابل‌توجهی برساند.

همچنین، بانک ایران زمین در کنار ارائه خدمات بانکی و مالی علاوه بر اینکه موتور توسعه اقتصاد کشور را به حرکت در می آورد از طریق استراتژی مسئولیت اجتماعی می تواند تصویر مثبتی نسبت به برند خود ایجاد و به تبع عملکرد اقتصادی خود را بهبود بخشد.

مسئولیت اجتماعی نقطه مقابل بی تفاوتی قرار دارد و گرچه امری کاملا داوطلبانه است اما فرد یا سازمان از زمانی که با احساس تعهد وارد این عرصه می شود، با کمک به طبقه آسیب پذیر جامعه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، به جامعه خویش حیات تازه می بخشد.

حمایت از سازمان‌های مردم نهادی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی و سرپرستی ۲۰۰۰ کودک تحت پوشش کمیته امداد امام (ره)، همکاری با سازمان محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها در راستای حفظ منابع آب، جنگل‌ها، کاهش مصرف انرژی و …، مشارکت در ساخت مدرسه و خانه بهداشت در مناطق محروم و آسیب‌دیده از سیل و زلزله، راه‌اندازی پویش‌های اجتماعی در حوزه سلامت و بهره‌برداری از مرکز تجمیعی واکسن کرونا طالقانی در ایام بحران کرونا از جمله اقدامات این بانک در راستای فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی است.

بانک ایران زمین به عنوان یکی از حامیان اصلی نظام سلامت و محیط زیست کشور تلاش می کند در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و جلب مشارکت عمومی گام های مثبتی بردارد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

 

لباسکار صنعتی کسا