۲۵ آبان ۱۴۰۱ | 20:52
کد خبر : 109897

روز سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۱ ؛

هفتمین گردهمایی مدیران روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد کشور برگزار شد

هفتمین گردهمایی مدیران روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد کشور روز سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۱ توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد و مدیران روابط عمومی شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی از تمامی رسته‌های زنجیره آهن و فولاد در آن حضور بهم رساندند.

به گزارش برداشت روز، هفتمین گردهمایی مدیران روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد کشور روز سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۱ توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد و مدیران روابط عمومی شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی از تمامی رسته‌های زنجیره آهن و فولاد در آن حضور بهم رساندند.

نقش ترویجی روابط عمومی ها در سطح ملی

در ابتدای گردهمایی تخصصی مدیران روابط عمومی صنایع معدنی و فولادی کشور، سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن فولاد ایران به تاریخچه تاسیس و لزوم فعال شدن بیش از پیش کمیته روابط عمومی در انجمن فولاد پرداخت. وی به اهمیت نقش روابط عمومی ها در سطح ملی و نقش ترویجی آنها در فولاد و صنایع معدنی به عنوان صنعت پیشران اقتصادی اشاره کرد و گفت: فولاد دیگر یک صنعت دولتی نیست و یک صنعت ملی است و رویکرد مشارکت جویانه در آن نباید به روندی ضدتوسعه تبدیل شود.

وی افزود: برای نمونه اخیرا در بستر آزادسازی مجوزهای کسب و کار، ۴۰ میلیون تن طرح فولادی مجوز گرفته اند و این شیوه مجوزدهی، ضدتوسعه و خسارت بار است و اگر فقط به شاخص جانمایی این ۴۰ میلیون تن بی توجهی شود و این طرح ها به جای مرزهای آبی در فلات مرکزی کشور راه اندازی شوند دوباره وارد یک مسیر اشتباه خواهیم شد. وی تصریح کرد: باید با سیاست گذاری و اطلاع رسانی دقیق جلوی این تصمیمات اشتباه را گرفت.

محورهای مباحث مدیران روابط عمومی در هفتمین گردهمایی:

در ادامه این گردهمایی مدیران روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد کشور به بحث و گفت و گو در خصوص مسائل و دغدغه های این حوزه پرداختند:

دکتر استادیان مدیر روابط عمومی فولاد آلیاژی ایران به ضرورت پرداختن به اولویت های روابط عمومی به صورت علمی اشاره کرد و لزوم تدوین نقشه راه علمی برای روابط عمومی های صنعت فولاد با رویکرد خروجی محوری و رهبری افکار عمومی را تشریح کرد.

مهندس براتی مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان به تهدیدات اخیر علیه صنعت فولاد کشور از جمله حمله سایبری، تحریم و گزارش های غیرکارشناسی اشاره کرد و اطلاع رسانی حرفه ای از نقش فولاد و صنایع معدنی در پیشرفت صنعتی کشور را ضروری دانست و در این خصوص خواستار هم افزایی برای مدیریت موج صنعت ستیزی و تبعاتی که بر حوزه های اجتماعی همانند اشتغال دارد، شد.

مهندس جامعی مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان هم به چالش ها و اهداف مشترک در صنعت فولاد و نقش روابط عمومی ها جهت هم افزایی برای دستیابی به یک استراتژی مشخص شد. وی همچنین بر رصد مسائل روز و برگزاری مستمر و منظم چنین جلساتی برای انسجام بیشتر روابط عمومی های زنجیره آهن و فولاد تاکید کرد.

مهندس طالبی مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از مطالبه گری انجمن فولاد در حوزه حکمرانی فولاد تقدیر کرد و واکنش دقیق این تشکل صنفی نسبت به مسائل زنجیره آهن و فولاد مثل صادرات و تسهیل فضای کسب و کار را مثال زد و همچنین دستور کار تخصصی برای تداوم جلسات این کمیته را ضروری دانست.

در ادامه مهندس پاک نیا مدیر روابط عمومی اپال پارسیان سنگان و مهندس یداللهی مشاور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان در حوزه رسانه، به تقویت روابط درون صنفی در حوزه روابط عمومی جهت بهسازی برند صنعت فولاد کشور پرداختند و به تجربه موثر این شرکت در حوزه پوشش رسانه ای مسئولیت اجتماعی و استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی در سطح ملی و‌ منطقه ای اشاره کردند.

در ادامه دکتر فیلسوفیان مدیر روابط عمومی میدکو، مهندس ولی زاده مدیر روابط عمومی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، مهندس بقراط مدیر روابط عمومی فولاد خراسان، مهندس صدری زاده مدیر روابط عمومی فولاد جهان آرا و مهندس مرتضوی مدیر روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی هم پیشنهاداتی را برای همسویی روابط عمومی ها در تبیین استراتژی های صنعت فولاد و بهبود ارتباطات و اثرگذاری حوزه روابط عمومی کشور مطرح کردند.

مهندس مهدوی مدیر ارتباطات هلدینگ کاوه پارس نیز بر انسجام روابط عمومی ها و مشاوره خوب جهت تاثیرگذاری بر سیاست ها تاکید کرد.

مهندس شریعتی مدیر توسعه ارتباطات هفت الماس نیز رسالت روابط عمومی ها در حوزه افکار عمومی و چالش های حاکمیتی که شرکت های فولادی در حوزه های مختلف دارند را مورد توجه قرار داد.

مهندس پیری مدیر روابط عمومی فولاد ظفر بناب به ذکر این نکته پرداخت که صنعت فولاد از یک صنعت عملیاتی به سمت صنعتی علمی و دانشی در حرکت است و روابط عمومی ها نیز باید همین رویه را دنبال کنند. وی همچنین چند تجربه موفق این شرکت در امید آفرینی بین کارکنان و افزایش راندمان کاری منابع انسانی را تشریح کرد.

مهندس کرمی مدیر روابط عمومی فولاد تاراز، سرعت انتشار و اهمیت به اشتراک گذاری محتوای مهم در این صنعت را یادآور شد و رسالت روابط عمومی ها در این حوزه را تشریح کرد.

مهندس احمدی مدیر روابط عمومی صبافولاد خلیج فارس هم به آینده پژوهی صنعت فولاد و مهندس محمدی مدیر روابط عمومی گروه ملی فولاد ایران ضمن اعلام خبرهای خوش از گروه ملی به تشریح چگونگی صیانت و حمایت از صنعت در روزهای سخت پرداختند.

مهندس امیرحسین معماریان مدیر روابط عمومی فولاد غرب آسیا به چگونگی فعالیت هیات اجرایی کمیته روابط عمومی و‌ خانم صابرنژاد مدیر روابط عمومی فولاد امیرکبیر کاشان و همچنین خانم درخشیده مدیر روابط عمومی ذوب آهن بیستون نیز به برنامه راهبردی کوتاه مدت و میان مدت روابط عمومی پرداختند.

این گردهمایی با انتخاب اعضای هیئت اجرایی کمیته روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد و همچنین تشکیل کارگروه های تخصصی آن و انتخاب اعضای این کارگروه ها خاتمه یافت.

 

روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران

لباسکار صنعتی کسا