۲۲ آبان ۱۴۰۱ | 20:14
کد خبر : 109501

تاکید رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران بر استفاده از ابزارهای تعهدی در جهت مدیریت نقدینگی در بانک

رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران در همایش بررسی عملکرد شش ماه نخست اداره امور شعب شرق تهران بر استفاده از ابزارهای تعهدی در جهت مدیریت و تراز نقدینگی بانک تاکید کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این همایش که با حضور اعضای هیات مدیره، هیات عامل، روسای ادارات کل و همچنین رئیس اداره امور شعب شرق تهران، روسای حوزه ها و شعب برتر این اداره کل برگزار شد، عباس شفیعی با بیان این که استفاده از ابزارهای تعهدی و دیگر ابزارهای نوین تامین مالی نقش مهمی در راستای مدیریت و تراز نقدینگی در بانک دارد، اظهار داشت: شیوه های نوین و جدید تامین مالی در بانک ملی ایران از جمله ارائه اوراق گام، برات و سفته الکترونیکی به مشتریان راهکاری مهم و اساسی برای مدیریت نقدینگی در بانک است.
وی در ادامه به سوددهی بانک طی شش ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: با ارائه محصولات اعتباری و ابزارهای تعهدی جدید می توان به سوددهی قابل توجهی رسید.شفیعی با بیان این که در عصر امروز دست یابی به دانش فناوری یکی از برتری های سازمان ها محسوب می شود، تاکید کرد: در عصر کنونی راه نجات سازمان ها تسلط کافی به فناوری و ایجاد زیرساخت های سخت افزاری است که این موضوع در بانک ها دوچندان احساس می شود.وی در ادامه به استقرار بانکداری الکترونیک در بانک اشاره کرد و گفت: در دوران کرونا بانک با در اختیارداشتن نرم افزارها و سامانه های پرداخت توانست بسیاری از تسهیلات خُرد را پرداخت کند و این موجب شد تا فشار مراجعه کنندگان در شعب کاهش یابد.رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار پیاده سازی برنامه ها و استراتژی های تدوین و تعریف شده در بانک و همچنین تلاش همکاران می توانیم به اهدافمان نزدیک شویم.

شفیعی یادآورشد: اداره امور شعب شرق تهران در مدت کوتاهی توانست با در پیش گرفتن اهداف و طرح ریزی نقشه راه درست با وجود مشکلات بسیار به موفقیت برسد.
وی برنامه ریزی و هدف گذاری را دو بال موفقیت دانست و گفت: برای حل مشکلات و برداشتن موانع در بانک باید با برنامه ریزی به اهداف رسید.
در ادامه این همایش حسن مونسان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران جذب منابع و مدیریت نقدینگی را از اولویت های مهم بانک خواند و اظهار کرد : اهمیت جذب و حفظ منابع جدید و جذب سپرده ارزان قیمت یکی از اولویت های بانک در سال جاری است .
وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت رعایت انضباط مالی، شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر افزایش سهم بازار،
اجرای سیاست های مدون بانک، استفاده حداکثری از ظرفیت های بانکداری الکترونیک برای کسب سود و نیز تشویق مشتریان به بهره گیری از خدمات بانکداری غیرحضوری تاکید کرد.
مونسان به نقش کلیدی روسای واحد ها اشاره کرد و افزود: مسئولان واحدها باید در ماه های پایانی سال با برنامه ریزی در جهت جلب حداکثری اعتماد و جذب رضایت مشتریان تلاش کنند تا خروج منابع از بانک به حداقل برسد.
وی افزود: ضرورت دارد همکاران و مسئولان واحدها ضمن تعامل با مشتریان اعتباری بانک، در جهت ارایه هر چه بهتر انواع محصولات و خدمات بانکی تا پایان سال بکوشند.
مونسان با تاکید بر لزوم افزایش سهم بانک در بازار رقابتی و شبکه بانکی، گفت: بانک ملی ایران با بکارگیری ظرفیت های موجود و ارائه طرح‌های نوین به دنبال کسب رضایت مشتریان است.
بیژن مقدم بیرانوند معاون امور شعب و بازاریابی تهران در این همایش با تاکید بر نقش ویژه روسای شعب در بهبود عملکرد بانک، افزود: روسای شعب با تعامل و ارتباطات موثر با مشتریان برای جذب منابع در بانک تاثیرگذارند.
وی حلقه اتصال بانک با مشتریان را روسای شعب دانست وافزود: روسا وکارکنان واحدهای بانک با ابزارهای تعهدی می توانند به حفظ منابع در بانک کمک کنند.
مقدم بیرانوند ارائه خدمات مطلوب به مشتریان را جزو وظایف ذاتی این بانک دانست و افزود: یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی پیش روی بانک ارائه سبد مالی همراه با محصولات و ابزارهای جدید و نوین تامین مالی با هدف افزایش رضایت مشتریان و رسوب منابع در بانک است که همکاران باید با تلاش بیشتر به این اهداف دست یابند.
در بخشی از این همایش سید رضا خادمی رئیس اداره امور شعب شرق تهران نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره امور شعب وضعیت کنونی این اداره را در شاخصه های مختلف مثبت ارزیابی کرد.
در این جلسه ضمن ارائه گزارش و بررسی عملکرد حوزه ها و شعب اداره امور شعب شرق تهران، کارکنان به بیان مسائل و موضوعات مربوطه پرداختند و راهکارهای لازم توسط مدیران ارشد ارائه شد.

این همایش با معرفی و تقدیر از سید رضا خادمی رئیس اداره امور شرق تهران برای کسب مقام نخست در بین ادارات امور شعب تهران، علی رضا ورامینی رئیس شعبه شهر جدید پردیس برای کسب مقام نخست شعبه درجه یک در بین شعب سراسر کشور و همچنین محمد اکبری رئیس شعبه بومهن به عنوان کسب مقام دهمی در بین شعب کل کشور به پایان رسید.

لباسکار صنعتی کسا