۲۱ آبان ۱۴۰۱ | 21:09
کد خبر : 109412

بازدید وزیر بهداشت از کارخانجات داروپخش

ایجاد تسهیلات برای تولیدکنندگان دارو

وزیربهداشت در بازدید از شرکت کارخانجات داروپخش گفت: از مهم ترین سیاست‌های وزارت بهداشت، بی نیازی از واردات سرم و تولید آن در کشور است.

به گزارش برداشت روز، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با همراهی ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و نکویی نیا مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین از شرکت کارخانجات داروپخش بازدید و در جریان آخرین اقدامات و فعالیت های این شرکت دارویی قرارگرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در این بازدید، با بیان این که شرکت کارخانجات داروپخش یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دارو و سرم در کشور است، گفت: شرکت کارخانجات داروپخش در حال حاضر ۷ قلم از انواع سرم ها را تولید می کند و خط جدید سرم این شرکت از تکنولوژی بسیار پیشرفته و کیفیت مطلوبی برخوردار است.

دکتر عین اللهی از افزایش یک میلیون عددی تولید سرم در ماه خبر داد و افزود: تا پایان سال این رقم به ۳ میلیون سرم در ماه افزایش خواهد یافت که توان تولید این شرکت را به ۶ میلیون سرم در ماه خواهد رساند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از مهم ترین سیاستهای وزارت بهداشت، بی نیازی از واردات سرم و تولید آن در کشور است، گفت: خوشبختانه امروز توان تولید سرم در کشور به میزان ۱۶ میلیون عدد در ماه رسیده است، که امیدواریم با افزایش تولید ۶۰۰ هزار عدد دیگر به این مهم دست خواهیم یافت.

عین اللهی ادامه داد: مهمترین ویژگی خط جدید سرم پرکنی شرکت کارخانجات داروپخش جنس با کیفیت و شفاف ظرف سرم و همچنین نوآوری بسیار جدید در محل تزریق سرم است، که مانع از ایجاد نشتی در آن می شود.

وزیر بهداشت یکی از مهمترین سیاست های دولت را ایجاد تسهیلات بیشتر برای تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: امیدواریم تولیدکنندگان بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما امیدوار هستیم بتوانیم بانک ها را تشویق کنیم که سرمایه گذاری بیشتری را در زمینه دارو انجام دهند، گفت: با توجه به اینکه دارو یک فناوری سودآور است که مردم نیز از آن منتفع خواهند شد، امیدواریم بانک ها در زمینه سرمایه گذاری در این صنعت حرکت کنند.

 

شستارسانه

 

لباسکار صنعتی کسا