۰۶ آبان ۱۴۰۱ | 19:17
کد خبر : 107836

پرداخت ۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون به بخش‌های اقتصادی مازندران

سرپرست بانک توسعه تعاون از پرداخت بیش از هفت‌هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی مازندران در سال جاری خبر داد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، سرپرست بانک توسعه تعاون در سفر دو روزه به مازندران از شرکت دامپروری گودوشا بهنمیر بابلسر، شرکت تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون و پایانه صادراتی روماک (تامین‌کننده محصولات کشاورزی) در جویبار بازدید کرد.
محمد شیخ‌حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در بازدید از طرح‌های تعاونی‌محور استان گفت: فعالین اقتصادی و تعاونی‌های بخش‌های مختلف اقتصادی استان اعم از صنعت، معدن، کشاورزی و محصولات صنایع تبدیلی امسال بیش از هفت‌هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.
او به اجرای طرح گاوداری ۲هزار رأسی دامپروری گودوشا بهنمیر بابلسر اشاره کرد و افزود: این شرکت دامپروری از محل تسهیلات این بانک توانست با یک اشتغال‌زایی بسیار خوب یک زنجیره تولید کامل در بخش صنایع تبدیلی، بسته‌بندی، تولید و همچنین تأمین مواد اولیه مورد نیاز ایجاد کند.
شیخ‌حسینی با اشاره به اینکه طرح تعاونی تولید ماهیان خاویاری قره‌برون جویبار بزرگترین طرح خاورمیانه است گفت: این طرح جزء طرح‌های بسیار منحصر به فردی از تامین مواد اولیه و غذای ماهیان خاویاری تا تولید بچه‌ماهی و نهایتاً پرورش ماهیان مولد و تولید خاویار است.
سرپرست بانک توسعه تعاون به بازدید از طرح بسته‌بندی و سردخانه بالای صفر و زیر صفر روماک نیز اشاره کرد و افزود: این مرکز دارای وضعیت رقابتی نسبی و منطقه‌ای است که تولیدات و محصولات کشاورزی و باغی منطقه را در این سردخانه و در این کارخانه بسته‌بندی و به کشور‌های منطقه و حتی اروپا صادر می‌کند.
او با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون بعنوان بانک تخصصی و توسعه‌ای حامی تعاونی‌ها بخصوص تعاونی‌های دانش‌بنیان تاکید کرد: یکی از اولویت‌های این بانک حمایت جدی از اینگونه تعاونی‌‌هاست.
سرپرست بانک توسعه تعاون ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد شد که از این محل در حال حاضر بانک توسعه تعاون به ۵۰ تعاونی ۷۲۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
شیخ‌حسینی به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با صندوق ملی محیط زیست اشاره کرد و گفت: در این تفاهم بر حمایت از طرح‌های دانش بنیان در حوزه محیط زیست تاکید شده است.
او تاکید کرد: بانک توسعه تعاون هفت‌هزار میلیارد ریال با همکاری سازمان محیط زیست کشور به متقاضیان پرداخت می‌کند.
شیخ‌حسینی گفت: بانک توسعه تعاون امسال ۲۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه تعاونی‌ها پرداخت کرده است.
گفتنی است در این بازدیدها سعید معادی معاون مدیرعامل در امور بازاریابی و استان‌ها و رئوف احمدی مدیر شعب استان مازندران نیز حضور داشتند.

لباسکار صنعتی کسا