۲۶ مهر ۱۴۰۱ | 20:58
کد خبر : 106887

اداره کل اعتبارات پست بانک ایران به شعب بانک ابلاغ کرد؛ مستثنی شدن صنایع دارویی از آیین‌نامه تسهیلات و محدودیت سرمایه منفی بانک‌های عامل

اداره کل اعتبارات پست بانک ایران، بخشنامه مستثنی شدن صنایع دارویی از محدودیت‌های مربوط به سرمایه پایه منفی برخی از بانک‌های عامل و آیین‌نامه رعایت نسبت شاخص های مالی و اعتبارسنجی به مدت یکسال دیگر را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بر اساس این بخشنامه که با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است، با افزایش سقف اعتباری مقرر در آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان به ۴٠ درصد سرمایه پایه بانک‌ها برای صنایه دارویی به مدت یکسال دیگر موافقت شد و همچنین این صنایع از محدودیت های مربوط به سرمایه پایه منفی برخی از بانک های عامل و آیین‌نامه رعایت نسبت شاخص های مالی جهت اخذ تسهیلات و ایجاد تعهدات مستثنی شدند.
بر اساس این بخشنامه، به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت های دارویی به دلیل تغییر نرخ ارز ترجیحی به نیمایی، حداکثر تسهیلات و تعهدات برای صنایع دارویی، از ٩٠ درصد به ٢٠٠ درصد فروش سال ١۴٠٠ افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، سال گذشته نیز شورای پول و اعتبار بانک مرکزی. ج.ا.ا برای حمایت از تولید و با توجه شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم کشور به تولیدات داخلی شرکت های دارویی و طولانی بودن دوره وصول مطالبات این شرکت‌ها و مشکلات بیمارستان‌ها، بیمه های خدمات درمانی و کمبود نقدینگی، با مستثنی شدن صنایع دارویی از محدودیت‌های مربوط به سرمایه پایه منفی برخی از بانک‌های عامل و آیین نامه رعایت نسبت شاخص های مالی و اعتبارسنجی برای مدت یکسال از تاریخ ابلاغ این مصوبه موافقت کرده بود.

لباسکار صنعتی کسا