۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | 19:45
کد خبر : 103070

نایب‌رییس شورای شهر مشهد با تاکید بر استفاده از تولید داخلی مطرح کرد

برنامه ورود اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل به ناوگان مشهد

نایب رییس و سخن‌گوی شورای شهر مشهد از برنامه ورود اتوبوس برقی به خطوط اتوبوس‌رانی شهر مشهد خبر داد و گفت: این خودرو به صورت آزمایشی وارد اتوبوس‌رانی مشهد خواهد شد تا بررسی‌های فنی برای استفاده از آن صورت گیرد.

به گزارش برداشت روز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو با بیان این‌که ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مشهد نیازمند نوسازی است، گفت: طبق مصوبه هیات دولت، هزار دستگاه اتوبوس مورد نیاز استان خراسان و شهر مشهد است که می‌توان از تولیدات داخلی و شرکت ایران‌خودرو دیزل برای تامین آن اقدام کرد‌.

وی گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌رانی، انتظار از ایران‌خودرو دیزل این است که بتواند نیاز بازار را با محصولات با کیفیت تامین کند.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: با نگاه فعلی در ایران‌خودرو دیزل و تولید محصولاتی مانند اتوبوس برقی، قطعا این شرکت در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل می تواند موفق باشد.

وی بر بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین قطعاتی که به منابع خارجی وابسته است تاکید و خاطرنشان کرد: با استفاده از توان و دانش جوانان و نخبگان در این شرکت‌ها می‌توان تحول و توسعه صنعت خودرو را به راحتی رقم زد.

سخن‌گوی شورای شهر مشهد بر افزایش کیفیت محصولات و تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: باید با عرضه محصولات باکیفیت و به‌روز نسبت به جلب رضایت بهره‌برداران اقدام کرد.

وی ضمن اشاره به نقش مهم ایران‌خودرو خراسان در توسعه و اشتعال‌زایی در استان گفت: این ظرفیت در شرکت‌های صنعتی شرق کشور وجود دارد تا بتوانند در تولید قطعه و خودرو با کیفیت همکاری کرده و محصولاتی مطابق با استانداردهای روز جهان تولید و عرضه کنند و ایران‌خودرو خراسان باید از این ظرفیت استفاده کند.

 

ایکوپرس

 

لباسکار صنعتی کسا