۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | 23:51
کد خبر : 102929

مسئولیت های اجتماعی در گل گهر جایگاه ویژه ای دارد

توجه گل گهر به مسئولیت های اجتماعی، این بار مورد توجه وزارت اقتصاد قرار گرفته است، درواقع این مجموعه توانسته بخشی از بار توسعه ای در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در منطقه را از دوش دولت بردارد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از تیتر ۲۰، در سفر هیات دولت به استان کرمان، وزیر اقتصاد از مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر بازدید کرد و گفت: گل گهر در حوزه مسئولیت های اجتماعی تا کنون خوب و موفق عمل کرده و از این به بعد هم عمل خواهد کرد.

اما گل گهر در حوزه مسئولیت های اجتماعی چه اقداماتی انجام داده است و تا چه اندازه این اقدامات در توسعه صنعتی و اجتماعی منطقه موثر بوده است که این چنین مورد توجه وزیر اقتصاد و نماینده دولت در سفر به سیرجان قرار می گیرد.

بدون شک در یک فعالیت اقتصادی نمی توان نقش نیروی انسانی را نادیده گرفت، زیرا نیروی انسانی یکی از مهمترین فاکتورها در حیات یک بنگاه اقتصادی محسوب می شود و به هر میزان که مسئولیت خود را به خوبی ایفا کند، به همان میزان می تواند بر افزایش بهره وری موثر باشد.

اما این موضوع با نگاه دو سویه محقق می شود. یعنی یک بنگاه اقتصادی باید در راستای فراهم کردن شرایط مناسب برای ارتقا اجتماعی و فرهنگ سازی گام برداشته تا نتیجه آن را در نیروی انسانی ببیند.

گل گهر اما در میان بنگاه های اقتصادی، توسعه پروژه های مربوط به مسئولیت های اجتماعی را در اولویت قرار داده تا بتواند نتیجه آن را در بهره وری مشاهده کند. پروژه هایی همچون ساخت بیمارستان تخصصی، پروژه فاضلاب شهری سیرجان، پروژه راه آهن سیرجان به کرمان و پروژه سولفورزدایی ازجمله این پروژه ها هستند.

این اقدامات در حوزه های زیرساختی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و … نیز قابل رویت است و نشان می دهد، این مجموعه در کنار افزایش فعالیت های خود زنجیره ارزش فولاد به دنبال رشد فرهنگی و اجتماعی در منطقه است. در واقع رضایت مردم منطقه به توسعه ملی ختم می شود که حالا در صدر برنامه های گل گهر قرار دارد.

اصلی ترین پروژه گل گهر در حوزه مسئولیت های اجتماعی که نقش مهمی هم در توسعه اقتصادی منطقه ایفا می کند، اجرای پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران بود که گل گهر نقش پررنگی در آن داشت. اما در بخش ورزشی نیز حضور گل گهر در لیگ برتر است که با حمایت های این مجموعه توانسته جایگاه خوبی را در حوزه ورزش فوتبال از آن خود کند.

در کنار این موضوع تشکیل تیم های مختلف در دیگر رشته های ورزشی یا میزبانی از جشنواره اسب عربی از دیگر اتفاقات مهمی است که باید بانی آن را شرکت گل گهر دانست.

در بخش فرهنگی نیز با برگزاری و ایجاد منظومه فرهنگی گل گهرو راه اندازی جشنواره های مختلف فرهنگی در کنار برگزاری کلاس ها و مسابقات مختلف از جمله کتابخوانی، این مجموعه در تلاش است تا سطح فرهنگی منطقه با رشد همراه شود. در حوزه رسانه هم چاپ و انتشار ۸ نشریه در محورهای مختلف در گل گهر صورت می گیرد.

اما دستاورد این فعالیت های گل گهر تنها در حوزه اقتصادی خواهد بود؟ بدون شک پاسخ به این سوال منفی است. زیرا در گام اول افزایش رضایت نیروی کاری در این مجموعه باعث جلوگیری از مهاجرت به شهرهای دیگر می شود و گاها می تواند مهاجرت معکوس را هم رقم زند، زیرا با ایجاد فرصت شغلی زندگی مردم منطقه با مشکلات کمتری همراه می شود.

اما از سویی دیگر ارتقای فرهنگی و اجتماعی در منطقه منجر به افزایش امنیت و کاهش جرم خواهد شد که خود پشتوانه ای برای فعالیت های اقتصادی و توسعه آنها خواهد بود. همچنین نقش آفرینی گل گهر در پروژه های زیرساختی باعث می شود تا فعالیت های اقتصادی دیگری نیز در این منطقه رشد بگیرد و بحث ایجاد منطقه ویژه سرمایه گذاری در این نقطه سرعت بیشتری به خود بگیرد.

درواقع فعالیت های این چنین از سوی مجموعه ای همچون گل گهر می تواند هزینه های دولت در بخش های مختلف از جمله فرهنگی و اجتماعی را کاهش داده و به نوعی بازوی حمایتی برای آن باشد. در نهایت تمامی این موارد دست به دست یکدیگر داده و باعث می شود پرسنل گل گهر با آسودگی و بینش بیشتر نسبت به فعالیت های کاری، پروژه های توسعه ای را پیش برده که در نهایت به ارتقای بهره وری منجر می شود همچنین افزایش سوددهی و حمایت هرچه بیشتر از نماد «کگل» در بازار را به همراه خواهدشد.

تمامی این موارد دست به دست هم داد تا عملکرد گل گهر این بار مورد توجه وزارت اقتصاد قرار بگیرد./

لباسکار صنعتی کسا