۰۴ شهریور ۱۴۰۱ | 20:01
کد خبر : 101814

مدیر عامل بانك صنعت و معدن:

نگاه بانک صنعت و معدن، نگاهی علمی و تخصصی به تولید است

خورسندیان رسیدگی به امور شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها، تکمیل سبد خدمات دیجیتالی بانک، تامین مالی زنجیره ای و تقویت بانکداری شرکتی را از جمله اولویت های این بانک برشمرد و افزود: نگاه بانک صنعت و معدن، یک نگاه علمی و تخصصی به مقوله تولید است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، علی خورسندیان که در سفری دو روزه به استان های کرمانشاه و ایلام سفر کرده است، در جمع کارکنان مدیریت استانی کرمانشاه، پیشاپیش فرا رسیدن هفته دولت و روز کارمند را به همکاران خود تبریک گفت و ضمن قدردانی از تلاش های همکاران ارزش آفرین این بانک عنوان داشت: رویکرد اصلی بانک می بایست در جهت رسیدن به سودآوری مطلوب، مدیریت هزینه ها و جذب منابع ارزان قیمت باشد.

وی مؤثرترین راه حل مشکلات اقتصادی کشور را تامین مالی تخصصی و حمایت گسترده از بخش تولید دانست و گفت: نباید برای حل مشکلات اقتصادی کشور منتظر رفع تحریم ها باشیم؛ باید به واحدهای تولیدی که با سرمایه های ملی ایجاد و احداث شده اند، توجه کنیم. بهره برداری از هر واحد تولیدی آغاز کار است و مهم این است که در تمام طول فعالیت در کنار تولیدکنندگان و صنعتگران حضور مؤثر داشته باشیم و از تمامی توان و ظرفیت بانک برای مساعدت به آنان استفاده کنیم.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن بیان داشت: در راستای بانکداری دیجیتال و بانکداری باز امکانات و زیرساخت های خوبی در بانک صنعت و معدن ایجاد شده و انتظار ما از واحدهای تولیدی که از این بانک تسهیلات دریافت می دارند نیز این است که تمرکز و گردش مالی حساب های خود را به این بانک منتقل کنند.

خورسندیان ادامه داد: برای تمام مشکلات اقتصادی کشور راه حل وجود دارد و شرط غلبه بر مشکلات، تلاش شبانه روزی، خستگی ناپذیری، مجاهدت، اعتماد به نفس و ایمان و توکل به خداست و طی یک سال گذشته در دولت شاهد وحدت رویه و شروع اقدامات خوبی برای اصلاحات اقتصادی و رفع مشکلات ساختاری هستیم و هر یک از ما به عنوان خدمتگزاران و امانتداران مردم باید مجری سیاست های کلان دولت در سازمان خود باشیم و وظیفه ای جز خدمت به مردم نداریم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته پژوهش، برنامه ریزی و بهره وری در بانک افزود: هدف از تشکیل این کمیته برقراری ارتباط فراگیر و مؤثر کارشناسان و متخصصان بانک با جامعه نخبگان، دانشگاهیان، گروه های مرجع و فعالان اقتصادی و اجتماعی و بررسی تخصصی و علمی تر طرح های تولیدی است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن ابراز امیدواری کرد با رویکرد مناسب و همفکری با مدیران و کارشناسان سرمایه انسانی در دیگر بانک ها، شرکت در سمینارهای مرتبط با کار و تشکیل جلسات مستمر با اعضای شورای هماهنگی بانک ها در خصوص ارتقای سطح معیشت همکاران نیز اقدامات مثمر ثمر و مطلوبی صورت پذیرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نقش شعب در توسعه و تحقق اهداف بانک، بر لزوم ارتباط مستمر نیروهای صف و ستاد و پاسخگویی به موقع نیروهای ستاد به شعب و متقابلا شعب به ستاد تاکید کرد و گفت: برنامه ها، اهداف و سیاست های بانک با دقت نظر فراوان و تلاش تمامی مدیران و کارشناسان تهیه و تدوین شده و انتظار داریم در مرحله اجرا نیز با تشریک مساعی مناسب و تعامل همه کارکنان به بهترین نتایج دست یابیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن یادآور شد: زیرساخت های مناسبی در جهت استفاده از آخرین فناوری و تکنولوژی های صنعت بانکداری در این بانک برای ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان ایجاد شده و لازم است همکاران در شعب بر نحوه بکارگیری و بهره برداری از این امکانات اشراف کامل داشته باشند و از این ابزارها در جهت جذب مشتریان جدید و خدمت رسانی بهتر به مشتریان قدیمی تر و افزایش سهم درآمدهای کارمزدی بهره ببرند.

خورسندیان همچنین بر لزوم تعامل مناسب و سازنده با مسؤلان استانی و دست اندرکاران امر تولید تاکید کرد و گفت: کلید حل بسیاری از مشکلات در شنیدن صدای مردم و تولیدکنندگان، بررسی ابعاد مشکلات و سپس چاره اندیشی بر مبنای دانش و تجربه است.

وی در پایان تلاش هوشمندانه و تداوم سعی و جدیت کارکنان را عامل مهمی در تثبیت جایگاه مؤثر بانک صنعت و معدن در نظام بانکی و بخش تولید کشور دانست و ابراز امیدواری کرد با تقویت نقاط قوت و مزیت های بانک و حمایت های مستمر دولت مردمی و نهادهای پشتیبان بتوان این جایگاه را حفظ نموده و اعتلا بخشید.

در این جلسه حسین عسکری عضو هیات مدیره این بانک نیز بار دیگر بر اهمیت توجه به مشتریان تاکید کرد و عنوان داشت: اساس مفهوم وجودی بانک، وجود مشتری است بنابراین غایت همه فعالیت های ما باید ایجاد احساس تعلق به بانک در مشتری و رضایت وی باشد.

وی خاطرنشان کرد: رمز موفقیت مدیران استانی ارتباط مستمر و انتقال و بکارگیری تجارب مختلف است اگر مدیری در ارتقای شاخص های عملکردی بانک در یک استان موفق عمل می کند دیگر مدیران باید از دانش و تجربه وی بهره ببرند و پیوسته در حال یادگیری و تلاش باشند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این مراسم فرشید رادور زنگنه را به عنوان مدیر استانی و رییس شعبه کرمانشاه معرفی نموده و از زحمات محمد کلانتری مدیر پیشین این استان که در طول مدیریت وی، طرح های صنعتی و معدنی بسیاری در استان یاد شده به بهره برداری رسیده است، قدردانی کرد.

از جمله طرح های یاد شده می توان به ۱۵ طرح تولیدی اشاره نمود که تعداد ۱۱ طرح آن با مجموع تسهیلاتی بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و ۴ طرح نیز با تسهیلات ۱۴ هزار میلیارد ریال در حال اجرا می باشد.

فرشید رادور زنگنه مدیر جدید استان کرمانشاه نیز پیش از این سمت، مدیریت استان همدان و ریاست شعبه همدان را بر عهده داشته است.

لباسکار صنعتی کسا