۱۹ آذر ۱۳۹۸ | 15:42
کد خبر : 986

رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن اعلام کرد/ ماموریت جدید برای فروش املاک مازاد بانک مسکن

رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن از تعریف ماموریت جدید برای تسریع در روند فروش املاک مازاد این بانک خبر داد.
اسحق خاکی، رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در این باره اعلام کرد: به تازگی هیأت مدیره بانک مسکن بنا بر تاکید مدیرعامل و رییس هیأت مدیره این بانک، ماموریت تازه ای را به منظور تسریع در روند فروش املاک مازاد در اختیار بانک مسکن تعریف کرده است که قرار است با اجرای این ماموریت حجم بیشتری از املاک مازاد به بازار تقاضا معرفی شده و به فروش برسد.
وی با بیان اینکه بسیاری از املاک مازاد و تملیکی بانک ها بعضا با مشکلاتی از قبیل مسائل حقوقی، ثبتی، سندی، مالکیتی، شهرداری و … همراه هستند، خاطرنشان کرد: معرفی این گونه املاک به بازار و فروش آن ها به متقاضیان خرید،به دلیل وجود برخی از این گونه مشکلات امکان پذیر نبوده است.
خاکی افزود: به عبارت دیگر هم اکنون همه بانک ها از جمله بانک مسکن در فهرست املاک مازاد و تملیکی خود املاکی را دارند که به دلیل وجود مشکلات حقوقی و … تاکنون به بازار عرضه نشده اند و برخی از آن ها نیز قابل عرضه به بازار نبوده اند؛ این مشکلات در سطوح و درجه بندی های مختلف(مشکلات اساسی تا مسائل جزئی) قابل طبقه بندی است.
وی با بیان اینکه همواره تلاش شده است تا با رفع مشکلات این املاک،آن ها هر چه سریعتر به بازار عرضه شده و به فروش برسند، اعلام کرد: مطابق با ماموریت جدیدی که در این زمینه در هیات مدیره بانک مسکن تعریف شده است قرار است با تمام قوا نسبت به رفع مشکلات این املاک برای آماده سازی آن ها جهت عرضه به بازار اقدام شود.این در حالی است که در بخش دیگری از این ماموریت مقرر شده است آن دسته از املاک مشکل داری که عرضه آن ها به بازار برای بانک و خریداران دارای تبعات منفی نیست و خریدار می تواند خود نیز اقدام به رفع مشکل این املاک و بهره برداری از آن ها کند هم در فهرست واگذاری های املاک مازاد بانک مسکن قرار گرفته و در مزایده های بعدی به فروش برسند.
خاکی گفت: در واقع در وهله اول تلاش ما عرضه املاک بدون مشکل به بازار است؛ در گام بعد تلاش می کنیم تا با رفع مشکلات املاک مشکل دار آن ها را به بازار عرضه کنیم اما بنا بر ماموریت جدید آن دسته از املاکی که مشکل دار هستند اما عرضه آن ها به بازار برای بانک دارای تبعات و عوارض منفی نیست و خریدار می تواند پس از خرید آن ملک نسبت به رفع مشکل آن اقدام کند نیز با اعلام دقیق نوع مسئله ملک معرفی شده به خریدار به بازار عرضه خواهند شد.
به گفته وی هم اکنون ۲۴۰ ملک مشکل دار در اختیار بانک مسکن است که تاکنون به بازار عرضه نشده اند و در قالب ماموریت جدید قرار است در صورت امکان با رفع مشکل و در صورت نداشتن تبعات منفی برای بانک با همین وضعیت موجود به بازار عرضه شوند.
خاکی گفت: مدیریت امور حقوقی بانک مسکن نیز در این رابطه ماموریت یافته است با بررسی شرایط هر کدام از این املاک در این باره اظهار نظر کند و این املاک نیز با در نظر گرفتن و اعلام مسائلی که دارند با نرخ کارشناسی به فهرست املاک مزایده ای بانک افزوده خواهند شد.
وی اعلام کرد: هدف از این کار کاستن از حجم دارایی های راکد و غیر مولد بانک مسکن در جهت افزایش توان تسهیلات دهی به بخش مسکن و متقاضیان است.

لباسکار صنعتی کسا