۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | 20:28
کد خبر : 9830

ایمیدرو با اجرای برنامه ممیزی به دنبال ارتقای اثربخشی و دستیابی به اهداف است

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان، با اجرای برنامه ممیزی ایزو، به دنبال ارتقای اثربخشی و بهبود عملکرد برای دستیابی به اهداف است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور امروز در جلسه افتتاحیه ویدیوکنفرانسی “ممیزی ایمیدرو” ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو از سال های گذشته، با دریافت گواهینامه ایزو ۲۰۰۸، این موضوع را مورد اهمیت قرار داده که طراحی فرآیندها، به هدف های سازمانی منتهی شود.

وی ادامه داد: عمده اجرای سیستم های مدیریت کیفیت، اثربخشی است و خوشحالیم که شرکت معتبر SGS، ایمیدرو را ممیزی می کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به وجود اهداف، استراتژی ها و خطی مشی ها در این سازمان، تصریح کرد: خط مشی ها، سازمان را به اهداف مورد نظر راهبری می کند و اگر این اهداف حاصل شود، مشتری نیز راضی خواهد بود.

تاکید بر ممیزی سختگیرانه

غریب پور تاکید کرد: ممیزی کنندگان، سختگیرانه اقدام به ممیزی بخش های مختلف ایمیدرو کنند. چرا که هدف از ممیزی این است که به معنای واقعی، برند ایمیدرو را ارتقا دهیم.

وی افزود: چنانچه فرآیندها، فرصت ها، ریسک ها، منابع و غیره، ایراد دارد، اعلام شود تا نسبت به اصلاح آنها اقداماتی صورت گیرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه بر اساس مرامنامه ایمیدرو، باید به آنچه گفته ایم، عمل کنیم، گفت: طبق آمارها و عملکرد منتشر شده، این سازمان با پایش های متوالی از طرح ها و عملکرد بخش ها، توانسته موفق عمل کند. وی تاکید کرد: در واقع ایمیدرو، با “پایش”،‌ به نوعی ایزو درون سازمانی را اجرا می کند.

احساس نیاز به ایزو در ایمیدرو

امیر خرمی شاد، معاون برنامه ریزی و توانمندی ایمیدرو در این جلسه گفت: دریافت گواهینامه ایزو برای شرکت های تولیدی و خصوصی به دلیل جذب مشتری مهم است. اما وقتی یک نهاد صد درصد دولتی به دنبال دریافت ایزو است، بدون تردید، احساس نیاز کرده است.

وی ادامه داد: نگاه وزارتخانه به ایمیدرو، به عنوان بازوی اجرایی است با این حال، در ایمیدرو به این نتیجه رسیده ایم که دریافت ایزو، موجب بهبود فعالیت ها خواهد شد.

انجام ممیزی ایمیدرو طی ۲ روز

محمدرضا حسینیان، سر ممیز شرکت SGS در این جلسه گفت: این نوع برنامه ممیزی، نخستین تجربه ماست که به دلیل شرایط خاص جامعه، به صورت ویدیوکنفرانس برگزار می شود.

وی افزود: در برنامه ممیزی ایمیدرو طی ۲ روز، معاونت ها و مدیریت های داخلی ایمیدرو مورد ممیزی قرار می گیرند. حسینیان خاطرنشان کرد: در صورت نبود مورد خاصی، ایمیدرو برای صدور گواهینامه ایزو ۲۰۱۵ توصیه می شود.

لباسکار صنعتی کسا