۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | 19:37
کد خبر : 9522

بانک تجارت پیشرو در بانکداری الکترونیکی

بانک تجارت به عنوان اولین بانکی که از بانکداری الکترونیکی بهره مند شد ؛ علاوه بر پذیره نویسی صندوق های سرمایه گذاری زمینه انجام معاملات سهام عدالت را از طریق درگاه خدمات غیر حضوری فراهم کرد.

به گزارش برداشت روز، با گسترش روز افزون تکنولوژی نظام بانکی نیز فعالیت خود را بر مبنای سیستم های غیرحضوری  متمرکز کرده است به گونه ای که هم اکنون خدمات مبتنی بر وب و شبکه های هوشمند تلفن همراه به مهمترین ابزار در راستای بانکداری الکترونیکی تبدیل شده اند . موضوعی که بانک تجارت را به عنوان یکی از پایه گذاران سیستم های نوین بانکداری در کشور معرفی می کند.
در این رابطه بررسی ها نشان می دهد بانک تجارت با تمرکز ویژه  بر بانکداری الکترونیک نسبت به ارائه خدمات غیر حضوری در حوزه های تجارت کارت، بانکداری اینترنتی، تلفن بانک، همراه بانک، حواله های بین بانکی ساتنا و پایا حضوری  و درگاه پرداخت اینترنتی ( IPG ) اقدام کرده است . از سوی دیگر این بانک جشنواره خدمات غیر حضوری را با ارائه خدمات همراه بانک، اینترنت بانک و اپلیکیشن ” ست ” برگزار کرده و حتی با در نظر گرفتن جوایز متعدد سعی در جذب بیشتر متقاضیان خدمات مبتنی بر الکترونیک دارد .
در رابطه با خدمات همراه بانک تجارت بررسی ها نشان می دهد که در این ابزار علاوه بر امکان انجام خدمات معمول همچون دریافت موجودی ، پرداخت قبوض  و همچنین خرید شارژ های همراه ، امکان انجام انتقال وجه  بین حساب های بانک تجارت و بانک های دیگربا استفاده از سیستم پایا و شناسه دار نیز فراهم شده که علاوه بر به حداقل رساندن مراجعات حضوری کاهش انتقال نقدینگی در  فضای اقتصادی کشور را نیز فراهم کرده است.
توقف ممنوع ، در واقع اپلیکیشن ست بانک تجارت است که مهمترین وظیفه آن به عنوان کیف پول و پرداخت خدمات بزرگراهی است اپلیکیشنی که با معرفی هر تعداد خودرو امکان پرداخت عوارض بزرگراه ها را بدون الزام به توقف فراهم کرده و همچنین به دارنده آن خدمات پرداخت، دریافت و انتقال پول را نیز ارائه می کند.
البته خدمات غیر حضوری بانک تجارت تنها به درگاه های موبایلی و یا اپلیکیشن های پرداخت و دریافت ختم نشده و این بانک در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش مخاطرات ناشی از انتقال ویروس کرونا نسبت به انجام پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری ETF از طریق درگاه های غیر حضوری و بدون نیاز به کد بورسی و تنها با کد ملی در صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله بوده و از سوی دیگر خریداران از تخفیف ۲۰ درصدی این خرید نیز برخوردارمی شوند.
همچنین بانک تجارت بر اساس مصوبه شورای عالی بورس درخواست سفارش فروش سهام شرکت های بورسی و فرابورسی متعلق به دارندگان سهام عدالت را از طریق درگاه های غیر حضوری نیز فراهم کرده  و بر این اساس دارندگان سهام عدالت که سامانه مربوطه (https://www.samanese.ir/) شماره شبای بانک تجارت را اعلام کرده می توانند  با مراجعه به درگاه غیر حضوری بخشی از سهام عدالت خودرا با تکمیل و امضای فرم اقرار نامه به بانک ارائه دهند اقدامی که نشات گرفته از تفکر و مدیریت توانمند در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت های بانکداری الکترونیکی بوده و می تواند عاملی موثر برای پیشگیری  از ابتلا به ویروس کرونا شود.

لباسکار صنعتی کسا