۰۷ خرداد ۱۳۹۹ | 21:31
کد خبر : 8562

بانک پارسیان جزو ۱۰ شرکت بزرگ سرمایه اسمی در بورس

شرکت‌های سایپا، بانک صادرات، بانک پارسیان، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی مس، تاپیکو و شستا به ترتیب با سرمایه 19٫5، 17٫5، 15٫6، 14٫3، 10٫1، 8٫1 و 8 هزار میلیارد تومانی در رتبه‌های چهارم تا دهم بزرگان بورس به لحاظ سرمایه اسمی ایستادند.

به گزارش برداشت روز، به نقل از عصربورس، با آغاز امسال، تغییر و تحولات متعددی از لحاظ مواردی چون شاخص بورس، سرمایه اسمی شرکت ها، قیمت هر سهم، ارزش روز بازار شرکت‌ها و … در بورس رخ داد.

براین اساس، بررسی شرکت‌ها از لحاظ سرمایه اسمی در سال گذشته حکایت از کسب رتبه اول توسط بانک تجارت با سرمایه ۲۲٫۳ هزار میلیارد تومانی داشت و پس از آن به ترتیب فولاد مبارکه، بانک صادرات، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، تاپیکو، ملی مس، سرمایه‌گذاری غدیر، ذوب آهن، مخابرات و چادرملو در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفتند.

اما شرکت ایران خودرو با برگزاری مجمع فوق العاده و تصویب افزایش سرمایه ۱۸۷۲ درصدی از همین محل در پایان سال گذشته، سرمایه را از ۱٫۵۳ به ۳۰٫۱ هزار میلیارد تومان رساند و در رتبه نخست بزرگان بورس ایران از لحاظ سرمایه اسمی ایستاد.

پس از ایران خودرو، بانک تجارت با سرمایه ۲۲٫۳ هزار میلیارد تومانی و فولاد مبارکه با سرمایه ۲۰٫۹ هزار میلیارد تومانی در پله‌های دوم و سوم نشستند.

همچنین شرکت‌های سایپا، بانک صادرات، بانک پارسیان، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی مس، تاپیکو و شستا به ترتیب با سرمایه ۱۹٫۵، ۱۷٫۵، ۱۵٫۶، ۱۴٫۳، ۱۰٫۱، ۸٫۱ و ۸ هزار میلیارد تومانی در رتبه‌های چهارم تا دهم سرمایه اسمی ایستادند.

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا