۰۵ خرداد ۱۳۹۹ | 19:35
کد خبر : 8148

ورود هواپیمای ایرباس پس از ۵۲ سال به باند فرودگاه رامسر / فراهم شدن امکان برخورداری بیشتر از خدمات دولت با افتتاح باند این فرودگاه

محمد اسلامي، وزير راه و شهرسازي در مراسم افتتاح باند جديد فرودگاه رامسر از اين رويداد به عنوان اتفاقي بزرگ و خجسته در راستاي برداشته شدن محدوديت هاي پروازي و برخورداري بيشتر از خدمات دولت ياد کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم که امروز (۵ خرداد) برگزار شد، ضمن تبریک افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر پس از ۵۲ سال از افتتاح این فرودگاه به اهالی غرب مازندران، عنوان کرد: این رویداد اتفاق بزرگی برای استان های مازندران و گیلان است و از این پس شاهد انجام پروازها بدون محدودیت و افزایش ظرفیت خدمت رسانی فرودگاه خواهیم بود و از این پس تمام ۱۶ شرکت هواپیمایی امکان پرواز به فرودگاه رامسر را دارند.

اسلامی با تاکید بر اینکه با افتتاح این طرح، برخورداری از خدمات دولت بیشتر می شود، از تلاش های تمام دست اندرکاران پروژه قدردانی کرد و با اشاره به اینکه به دلیل وجود موانع، روزهایی هیچ پروازی در فرودگاه انجام نشد، اظهار امیدواری کرد: توسعه این فرودگاه در بخش های مختلف از جمله ترمینالی افزایش یابد.

وی گفت: امیدواریم توسعه ناوبری و ترمینال فرودگاه که مکمل توسعه فرودگاه است نیز به زودی با حمایت های شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اجرایی شود.

ضرورت تلاش مضاعف برای توسعه ترمینال و تکمیل تجهیزات ناوبری فرودگاه رامسر

همچنین در این مراسم، سید شمس الدین حسینی، نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تاکید بر اینکه توسعه استان های مازندران و گیلان مقید به تامین زیرساخت ها شده است، عنوان کرد: رامسر سالانه میزبان شش میلیون گردشگر است و باید زیرساخت های این شهرستان توسعه یابد.

حسینی با تاکید بر ضرورت اهتمام هرچه بیشتر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای تکمیل باند و تجهیزات ناوبری و نیز توسعه ترمینال فرودگاه رامسر، اهتمام هرچه بیشتر وزارت راه و شهرسازی را برای ساخت و تکمیل کمربندی رامسر خواستار شد.

وی تصریح کرد: توسعه ظرفیت ناوبری فرودگاه رامسر رونق اقتصادی و گردشگری و در نهایت رفاه هرچه بیشتر اهالی استان را به دنبال دارد.

ضرورت رفع کامل تمام موانع پروازی این فرودگاه و جذب سرمایه گذار

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران نیز در سخنانی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت ها و بسترهای توسعه ای شاهد ارتقای گردشگری، صنعت، کشاورزی و خدمات خواهیم بود، ضمن تاکید بر توسعه بخش های حوزه راه استان مازندران در سال های اخیر عنوان کرد: جانمایی فرودگاه رامسر اتفاقی نبوده و با توجه به ظرفیت های گردشگری غرب مازندران انجام شده است.

حسین زادگان با اشاره به نقش فرودگاه رامسر در توسعه اقتصادی غرب مازندران بر ضرورت رفع کامل تمام موانع پروازی این فرودگاه و جذب سرمایه گذار و توسعه هرچه بیشتر فرودگاه تاکید کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش و همیاری هرچه بیشتر این فرودگاه بتواند پاسخ گوی انتظارهای واقعی اهالی استان شود.

امروز روزی تاریخی و ماندگار برای اهالی مازندران و شهرستان رامسر است

در این مراسم همچنین محمد آزاد، فرماندار رامسر در سخنانی با اشاره به اینکه این شهرستان پیشرو در فرهنگ ایثار و شهادت و مهد ۲۸۴ شهید از جمله دریادار حسین خلعت بری است، در سخنانی به موقعیت خاص جغرافیایی رامسر از جمله همجواری کوه و دریا و وجود جنگل های هیرکانی، آبگرم های طبیعی و غیره اشاره کرد و گفت: این شهرستان سالانه میزبان شش میلیون گردشگر است و بنابراین باید تلاش های هرچه بیشتری برای تکمیل زیرساخت های گردشگری و اقتصادی رامسر انجام شود.

آزاد با بیان اینکه راه اندازی باند جدید فرودگاه رامسر در راستای طرح جامع فرودگاه انجام شده است، عنوان کرد: راه اندازی این باند مرهون حمایت های دولت بویژه معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و نیز استاندار، نمایندگان مجلس و مسوولان ارشد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است.

به گفته وی در بهره برداری از این باند با موانع متعدد از درخت گرفته تا تیر برق، ساختمان های آموزشی، آموزشکده فنی و حرفه ای و چند مدرسه مواجه بودیم که به سرعت برای رفع آنها اقدام شد.

وی تاکید کرد: امروز روزی تاریخی و ماندگار برای اهالی مازندران و شهرستان رامسر است. البته این پایان راه نیست و نیازمند همیاری نهادهای مختلف برای برطرف کردن تمام موانع هستیم.

لباسکار صنعتی کسا