۰۵ خرداد ۱۳۹۹ | 19:33
کد خبر : 8144

امکان بهره مندی تمام ایرلاین های کشور از باند فرودگاه رامسر / بهره برداری از ۲۱ پروژه فرودگاهی و ۱۳ پروژه هوانوردی تا پایان سال ۹۹

رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران در آيين افتتاح دو پروژه فرودگاهي استان مازندران از بهره برداري از 21 پروژه فرودگاهي و 13 پروژه هوانوردي تا پايان سال 99 در کشور خبر داد

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ سیاوش امیرمکری در مراسم افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر گفت: امسال ۲۱ پروژه فرودگاهی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و ۱۳ پروژه هوانوردی با اعتبار ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به بهره برداری می رسد.

وی افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان برای اپرون و توسعه روشنایی فرودگاه ساری و افزایش پارک دو هواپیما و همچنین باند جدید فرودگاه رامسر هزینه شد که امروز به بهره برداری می‌رسد.

امیرمکری ادامه داد: فرودگاه رامسر با بیش از ۵۰ سال سابقه یکی از بزرگترین پروژه‌های فرودگاهی کشور است و با توجه به منطقه آزاد شدن استان مازندران، نقش فرودگاه رامسر در سطوح ملی و بین المللی در اعتلای اقتصاد منطقه بی بدیل خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران  با بیان اینکه توسعه پروازی فرودگاه رامسر باعث توسعه بخش‌های مختلف استان‌های مازندران و گیلان می شود، افزود: شرایط پرواز از استان های ایلام، اصفهان، کرمانشاه، کیش، شیراز، مشهد، تهران و دیگر فرودگاه های کشور و همچنین نجف، باکو، دبی، آستاراخان و دیگر فرودگاه‌های کشور‌های همسایه را برای مقصد‌های پروازی فرودگاه رامسر فراهم کرده ایم.

امیرمکری گفت: در فاز بعدی با توسعه ترمینال و نصب تجهیزات کمک ناوبری فرودگاه رامسر، می توانیم ظرفیت پروازی این فرودگاه را تا سه برابر افزایش دهیم.

او افزود: پیش از این فقط ۲ ایرلاین امکان پرواز به رامسر را داشتند، اما اکنون با افتتاح این باند ۱۶ ایرلاین  و ۷۰ درصد ناوگان هوایی کشور امکان برقراری پرواز را به رامسر دارند که هدیه‌ای بزرگ برای مردم این استان است

لباسکار صنعتی کسا