۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | 19:05
کد خبر : 7671

بیمه دانا از مزایای صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله گزارش می‌دهد/ رشد اقتصاد، رونق بورس، بهبود معیشت مردم و تحقق عدالت اجتماعی از مزایای ETF است

دولت در رویکرد جدید خود در سال جدید و به منظور تحقق اصل عدالت اجتماعی تصمیم گرفت با افزایش کسب درآمد در بودجه سال جاری و با استفاده از سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، بخش بزرگی از سهام خود را در شرکت‌های دولتی به مردم عرضه کند.

 

 به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، ETFیا همان صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله، تازه‌ترین برنامه و سیاست اقتصادی دولت است که از نظر ساختاری مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک است که در واقع راه ورود افراد غیر حرفه‌ای به بورس تلقی می‌شود.

 تحقق بخش قابل ملاحظه‌ای از بودجه دولت، رونق بازار بورس، رشد اقتصادی کشور، کسب منافع مالی و معیشتی برای مردم و … از جمله منافع و مزایای حاصل از این صندوق به شمار می‌رود. صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله یا همان ETFمزایای متنوعی برای مردم دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-نقد شوندگی بالایی دارند و درصد آن از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک بیشتر است.

– این سهام زودتر تبدیل به پول می‌شود.

– محدودیت ندارد و مانند سایر سهام‌ها در طول روز قابل معامله است.

– دولت این سهام را با ۲۰ درصد تخفیف به مردم واگذار می‌کند.

 -مردم بدون کد بورسی و صرفاً با شماره ملی می‌توانند ثبت سفارش کنند.

 -هر فرد قادر به خرید حداکثر ۲ میلیون تومان سهام می‌باشد.

 -ارزش سهام دولت در این صندوق ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

-این سهام فقط به اشخاص حقیقی واگذار می‌شود و افراد حقوقی نمی‌توانند سهام دریافت کنند.

 گفتنی است: در حال حاضر با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، پذیره‌نویسی غیرحضوری متقاضیان خریداری واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی‌یکم  ETFدر بانک‌ها و بیمه‌ها انجام می‌شود.

 با توجه به منافع و سود حاصل از این صندوق برای مردم و متقاضیان پیش بینی می‌شود میزان استقبال از این سهام در بین جامعه قابل توجه باشد

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا