۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | 00:02
کد خبر : 6013

بانکداری دیجیتال باید مزیت رقابتی بانک دی شود

دکتر برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در دیدار با مدیران معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک، توسعه زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال را مهم ترین اولویت بانک دی دانست.

به گزارش برداشت روزبه نقل از روابط عمومی بانک دی، کریمی در این دیدار ضمن آشنایی بیشتر با برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بر لزوم الگوگزینی صحیح برای خلق ایده های نوآورانه در حوزه IT تاکید کرد.

مدیرعامل بانک دی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع روسای ادارات معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک با اشاره به اهمیت نقش فناوری اطلاعات در نظام بانکی گفت: امروزه یکی از ارکان اصلی پیشگام بودن در نظام بانکی، برتری در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه فناوری‌های نوین است.

وی افزود: در دوره شیوع ویروس کرونا، اهمیت نقش فناوری اطلاعات در تعیین رشد و رکود مشاغل، صنایع و سازمان ها بیش از هر زمانی نمایان شد و در نظام بانکی نیز، بانک های پیشرو در حوزه بانکداری الکترونیک توانستند با چابکی و سرعت عمل، زیرساخت‌های لازم را برای ارائه خدمات غیرحضوری الکترونیک به منظور اجرای دستورالعمل های بهداشتی فراهم کنند.

مدیرعامل بانک دی با اشاره به تغییر ذائقه مشتریان برای استفاده از بانکداری الکترونیک به جای مراجعه حضوری به شعب گفت: شواهد نشان می‌دهد گسترش دسترسی به اینترنت در کشور و رشد استفاده از خدمات الکترونیک موجب تغییر ذائقه بسیاری از مردم برای استفاده از خدمات الکترونیک و اپلیکیشن‌های مختلف شده است و به یقین می‌توان گفت هزینه کردن در این حوزه، یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است که آثار آن را می‌توان در افزایش سهم بازار، رشد درآمدهای غیرمشاع و کارمزدی، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری شعب و رضایتمندی هر چه بیشتر مشتری مشاهده کرد.

کریمی با قدردانی از عملکرد نیروهای جوان و متخصص معاونت فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت‌های IT گفت: همکاران حوزه فناوری اطلاعات، نیروهای جوان، با دانش و در عین حال با تجربه‌ای هستند که با تحولات روز دنیای فناوری آشنایی دارند و امید می‌رود با الگوگزینی صحیح از پیشروان این حوزه شاهد ظهور ایده‌های نو و خلاقانه در توسعه بانکداری الکترونیک در بانک دی باشیم.

مدیرعامل بانک دی،گسترش بانکداری الکترونیک را عامل موثری در پشتیبانی از خدمات حضوری شعب دانست و تصریح کرد: امروزه دیگر تعدد شعب، یک مزیت رقابتی برای بانک تلقی نمی شود بلکه نیازهای مشتریان و انتظارات کسب و کارها ایجاب می‌کند که بانکداری باز، فناوری‌های هوشمند و دیجیتال، اولین گزینه پیشنهادی یک بانک در بازاریابی باشد.

در ادامه این نشست محمدعلی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک و روسای ادارات با ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات بانک دی در حوزه IT به تشریح فعالیت ها و برنامه‌های معاونت فناوری اطلاعات پرداختند.

بخشی زاده با ارائه برنامه ها و اهم اقدامات معاونت فناوری اطلاعات از جمله رونمایی از فاز اول بانکداری دیجیتال، عملیاتی شدن احراز هویت دیجیتال به منظور تعریف مشتری و افتتاح حساب از طریق اپلیکیشن موبایل،راه اندازی مرکز داده پشتیبان و بحران، پشتیبانی سخت افزار و نرم افزار شعب و ستاد، ارتقاء امنیت مشتریان، توسعه نرم افزار جامع بانکداری و نرم افزارهای مکمل، توسعه دستگاه های خودپرداز، خوددریافت، VTM، بانکداری باز و عملیاتی شدن کارت خانواده خاطر نشان کرد واحد فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک با استفاده از دانش و تجربه کارشناسان جوان و با انگیزه در راستای اهداف هیئت مدیره محترم بانک، گام های مهم و روبه جلو برخواهد داشت و در فصل بهار شاهد رونمایی از فاز اول بانکداری دیجیتال در بانک دی خواهیم بود.

لباسکار صنعتی کسا