۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | 16:32
کد خبر : 5702

تشریح وضعیت درمان کرونا در بیمارستان‌های تامین اجتماعی

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفری که تا به امروز در بیمارستان‌های تامین اجتماعی بستری کرده بودیم حدود ۱۰ هزار و ۱۵۰ نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۱۱۰۰ بیمار بستری داریم گفت: سن متوسط جان باختگان ۶۹ سال و سن متوسط بیماران بستری ۵۷ سال است. بسیار مهم است که مردم همچنان مراقبت‌های بهداشتی را انجام دهند.

به گزارش برداشت روز به نقل از ایسنا، دکتر ابوالفضل آفریده، به ارائه گزارشی از وضعیت درمان کرونا در بیمارستان‌های تامین اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: همکاری ویژه‌ای با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم و یکسری اقدامات عمومی چون حذف ملاقات‌های عمومی، حذف جراحی‌های غیرضروری، موکول کردن شوراها و کمیسیون‌های پزشکی به بعد از ایام بیماری، قبول گواهی‌های استعلاجی و برگزاری جلسات منظم برای بررسی و اجرای مصوبات کمیته مبارزه با کرونا را از بهمن‌ماه آغاز کردیم.

وی افزود: پشتیبانی‌های مراکز درمانی به لحاظ تامین تجهیزات و وسایل حفاظت فردی نیز انجام شد. بودجه مناسبی برای این امر دیده شد. اطلاع رسانی و نصب پوسترها و بنرهای آموزشی انجام و کلاس‌های آموزشی ما نیز از ۲۰ بهمن‌ماه به صورت ویدئوکنفرانس برای کل کشور برگزار شده است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه، رعایت دورکاری، صدور گواهی‌های مربوط به بیمه کارگران ساختمانی و بیمه بیکاری نیز از دیگر اقدامات انجام شده است، گفت: در حال حاضر تعدادی از بیمارستان‌های ما بیمارستان‌های معین و تعدادی دیگر بیمارستان‌های پشتیبان در منطقه هستند.

دکتر آفریده ادامه داد: خوشبختانه با توجه به سیر شیوع بیماری و دستورالعمل‌های صادر شده در سطح ملی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی شیب ابتلا به بیماری و میزان مرگ و میر شتاب اولیه را نشان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفری که تا به امروز در بیمارستان‌های تامین اجتماعی بستری کرده بودیم  حدود ۱۰ هزار و ۱۵۰ نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۱۱۰۰ بیمار بستری داریم گفت: سن متوسط جان باختگان ۶۹ سال و سن متوسط بیماران بستری ۵۷ سال است. بسیار مهم است که مردم همچنان مراقبت‌های بهداشتی را انجام دهند.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی توصیه هایی برای مردم داشت و گفت: بیش از ۸۰ درصد مبتلایان ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند. اگر فردی علامت ندارد تصور نکند که مبتلا نشده است. اینها جزو گروه‌های خطرناک هستند و ناقل بیماری‌اند. بنابراین حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید تا از انتقال بیماری جلوگیری شود.

دکتر آفریده با بیان اینکه متاسفانه حدود ۱۰ نفر از کادر درمانی تامین اجتماعی در این راه جان باختند و به فیض شهادت نایل آمدند، گفت:  بیش از ۳۰۰ نفر نیز به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه بهبودی برای اکثر آنها حاصل شده و به کار برگشته اند یا دوره نقاهت را طی می‌کنند.

لباسکار صنعتی کسا