۲۸ اسفند ۱۳۹۸ | 23:16
کد خبر : 4802

حبیبی از تمهیدات ویژه برای رفع دغدغه‌های بیمه‌شدگان می‌گوید/ خدمات آنلاین سرمد برای تمدید بیمه‌نامه‌ها در روزهای کرونا

خدمات آنلاینی که بیمه سرمد برای بیمه‌شدگان فراهم ساخته، دغدغه آنها را برای مراجعه حضوری به نمایندگی‌ها در روزهای کرونا، برطرف کرده است.

به گزارش برداشت روز به نقل ازروابط عمومی سرمد، ویروس کرونا این روزها زندگی تمامی مردم ایران را تحت تاثیر تاثیر قرار داده و هشدارهای پزشکی برای مقابله با آن موجب تغییر سبک زندگی بسیاری از مردم شده است. در این میان حاضر نشدن در مکان‌های شلوغ، ادارات و بانک‌ها یکی از مهم‌ترین توصیه‌های پزشکان و مسئولان است، چرا که حضور در این مکان‌ها می‌تواند سرعت شیوع کرونا را بیشتر و کنترل آن را سخت‌تر کند.

نباید فراموش کرد که در روزهای پایانی سال، یکی از دغدغه‌های اصلی بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان تمدید بیمه‌ها است، اقدامی که برای به سرانجام رسیدن، حضور بیمه‌شده در نمایندگی‌های بیمه را می‌طلبد.

بیمه‌ سرمد برای اینکه سهمی در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و تضمین سلامت بیمه‌شدگان داشته باشد، در ایام پایانی سال، تمهیدات ویژه‌ای را برای بیمه‌شدگان در نظر گرفته است تا بدون مراجعه حضوری به دفاتر نمایندگان سرمد، به صورت آنلاین بیمه‌های مدنظر خود را تمدید و بیمه‌نامه‌ها را دریافت کنند.

مجید حبیبی، معاون فنی بیمه های غیرزندگی درباره خدمات آنلاین سرمد برای بیمه‌شدگان می‌گوید: یکی از عوامل انتشار بیماری کووید-۱۹ از راه ارتباط نزدیک افراد با یکدیگر است. با توجه به این بیماری کرونا دوره نهفتگی دارد، در بسیاری از مواقع افرادی که ناقل ویروس هستند، خودشان مطلع نیستند که چه افرادی را در معرض خطر قرار می‌دهند و حضور آنها در جامعه و یا مراجعه این افراد به ادارات مختلف باعث می‌شود این ویروس بیشتر گسترش پیدا کند.

او با اشاره به دغدغه اصلی این روزهای بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان در ایام پایانی سال برای تمدید بیمه‌نامه‌ها می‌گوید: بیمه سرمد امکانات ویژه‌ای برای بیمه‌شدگان در نظر گرفته است و امکان نرم‌افزاری تمدید آنلاین بیمه‌نامه‌ها و هم‌چنین امکان تسویه الکترونیکی حق بیمه را هم را روی سایت سرمد به نشانی sarmadins.ir فراهم کرده است.

حبیبی اضافه کرد: بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به سایت سرمد در بخش خدمات الکترونیک و تمدید بیمه‌نامه‌ها، بیمه‌های شخص ثالث، حوادث انفرادی و آتش‌سوزی و هم‌چنین بیمه‌ بدنه خودرو را با شرایط خاص به صورت آنلاین تمدید کنند.

«خدمات آنلاین سرمد، نیاز مراجعه حضوری بیمه‌شدگان به نمایندگی‌ها را برطرف کرده است و به این ترتیب، امکان انتقال ویروس در مرحله صدور و تمدید بیمه‌نامه‌ها حذف می‌شود»، این نکته‌ای است که حبیبی به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: این قدم کوچک بیمه سرمد برای مبارزه با گسترش این ویروس در سطح کشور است.

سرمد البته برای بازنشستگان و افراد سالمند که به هر دلیلی امکان استفاده از خدمات آنلاین را ندارند هم خدمات ویژه‌ای دارد. معاون فنی بیمه های غیرزندگی در این باره توضیح می‌دهد: نمایندگان سرمد، به طور ویژه برای کمک به عزیزان بازنشسته و افراد سالمند که امکان مراجعه به سایت را ندارند، حاضر به خدمت هستند. بیمه‌شدگان می‌توانند از از طریق نرم افزارهای پیام‌رسان، بیمه‌نامه را دریافت و حق‌بیمه را پرداخت و بیمه‌نامه‌ها را نیز به صورت الکترونیکی دریافت کنند تا این فرآیند به صورت کاملا غیرحضوری انجام ‌شود. توصیه‌ ما به بیمه‌شدگانی که سن بالایی دارند و یا در گروه‌های خطر هستند، این است که از خدمات آنلاین سرمد استفاده کنند تا کمتر در معرض خطر قرار بگیرند.

حبیبی در ادامه به یکی از دغدغه‌های دیگر بیمه‌شدگان درباره بیماری کرونا و پرداخت هزینه‌های درمان این بیماری اشاره کرد. او می‌گوید: نگرانی این روزهای برخی بیمه شده‌ها و بیمه‌گذاران ما در خصوص بیماری کرونا این است که هزینه‌های درمان این بیماری چه‌طور تحت پوشش قرار می‌گیرد. به لطف خدا و با همکاری بیمه مرکزی، هزینه‌های این بیماری تحت پوشش بیمه‌های درمان قرار گرفته است و ما هم در بیمه سرمد، هزینه‌های بیمه‌شدگانی که خدای ناکرده به این بیماری مبتلا می‌شوند را در قالب قوانین و مقررات رشته درمان پرداخت می‌کنیم.

او اضافه می‌کند: بیمه‌شدگان سرمد، نباید در این‌باره نگرانی داشته باشند. بیمه‌نامه‌ها برای بیماری کرونا نیز طبق روال صادر می‌شود و سرمد هزینه‌های این بیماری را در محل بیمه درمان پرداخت می‌کند.

لباسکار صنعتی کسا