۰۴ اسفند ۱۳۹۹ | 19:04
کد خبر : 42132

مدیرعامل شرکت تیغه های صنعتی تفتان در گفتگوی اختصاصی با شمانیوز:

صنعت تیغه سازی، صنعتی بالادستی است

مدیرعامل شرکت تیغه های صنعتی تفتان از عضویت این شرکت در انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) خبر داد و گفت: شرکت تیغه های صنعتی تفتان همکاری گسترده ای را با شرکت های فولادی مختلف کشور آغاز کرده است.

به گزارش برداشت روز، مجید سلطانی شیرازی مدیرعامل شرکت تیغه های صنعتی تفتان گفت: این شرکت در شرایط تحریم و بحران شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را آغاز کرد البته این در حالی است که مجموعه فنی این شرکت بیش از ۲۰ سال است که در این صنعت فعالیت می کند. و طی این سالها برای بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ بیش از ۱۰هزار نوع تیغه توسط این مجموعه ساخته است به طوری که می توان گفت برای همه صنایع تیغه سازی انجام شده است.

سلطانی شیرازی درباره بازار هدف این شرکت گفت: بازار هدف این شرکت همه صنایع را در بر می گیرد چرا که همه صنایع یک نقطه برش دارند که این مجموعه تیغه لازم را برای این بخش می سازد، بر همین اساس می توان ادعا کرد که صنعت تیغه سازی برای سایر صنایع به عنوان صنعت بالادستی محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت تیغه های صنعتی تفتان به اهمیت این صنعت اشاره کرد و گفت: اهمیت این صنعت در میزان بهره وری مالی در مقایسه با سایر صنایع نیست بلکه نکته مهم در این بین این است که یک نقص یا اشکال در یک تیغه می تواند یک خط تولید را تعطیل کند و هزینه های هنگفتی را بر مجموعه های فعال تحمیل کند که با آسیب های بعدی برای مجموعه ها همراه خواهد بود.

وی از فعالیت این شرکت با شرکت های فولادی کشور سخن به میان آورد و گفت: در این زمینه همکاری گسترده ای را با شرکت های فولادی مختلف کشور آغاز کرده ایم.

سلطانی شیرازی یادآور شد: شرکت تیغه های صنعتی تفتان طی برنامه های توسعه ای، هم اکنون در حال نمونه سازی برای بسیاری از شرکت ها است که در ادامه منجر به انعقاد قراردادهای همکاری طولانی مدت خواهد شد به طوری که این شرکت در چرخه کار و فعالیت با سایر شرکت ها قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت تیغه های صنعتی تفتان درباره حمایت وزارت صمت از این مجموعه صنعتی گفت: شرکت تیغه های صنعتی تفتان به طور کامل با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است و هیچ نوع حمایت یا تسهیلاتی را از دولت یا وزارت صمت دریافت نکرده است.

وی اظهارداشت: در صنایع غذایی بیش از هر مساله ای با موضوع بسته بندی و برش روبرو هستیم، شرکت های بزرگ و نامداری در حوزه صنایع غذایی از سال های گذشته با مجموعه فنی شرکت تیغه های صنعتی تفتان همکاری داشته اند، البته در این بین همه محصولات شرکت های فعال در این عرصه نیازمند فرآیند برش نیست و در همین راستا اخیرا شرکت تیغه های صنعتی تفتان با یکی از شرکت های مطرح  در این عرصه همکاری گسترده خود را آغاز کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت تیغه های صنعتی تفتان، اکثریت تیغه ها در صنایع غذایی بیش از هرچیزی مربوط به حوزه بسته بندی می شود که شرکت تیغه صنعتی تفتان در این زمینه نیز فعال است و تیغه های مورد نیاز این بخش را تولید می کند.

 

سلطانی شیرازی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از صنایع دستگاه هایی را استفاده می کنند که متعلق به ۴۰ یا ۵۰ سال گذشته می شود و برای بروز رسانی یا باید در داخل کشور تماما تولید شود یا باید سایر کشورها آورده شود که این امر به لحاظ  قانونی با محدودیت هایی روبرو است، البته بسیاری از ابزارهای صنعتی در کشور با کیفیت بسیار مناسب در حال تولید است.

سلطانی شیرازی در ادامه نوسانات نرخ ارز را بر تداوم فعالیت همه مجموعه های فعال در حوزه صنعت و اقتصاد اثرگذار دانست و گفت: به دنبال نوسانات نرخ ارز، ثبات قیمت تمام شده محصولات در این کشور با مشکل روبرو می شود.

موضوع مهم در این میان است که زمانی که قیمت ارز افزایش می یابد، قیمت مواد اولیه نیز افزایش می یابد اما زمانی که قیمت ارز رو به کاهش می شود تغییری در قیمت های ثبت شده ملاحظه نمی شود و درادامه با افزایش مجدد نرخ ارز مجدد شاهد افزایش قیمت مواد اولیه می شویم، این تاثیرپذیری قیمت مواد اولیه فقط در شرایط رو به بالای قیمت ها مشکلات زیادی را برای صنایع ایجاد کرده است.

درباره برنامه های این شرکت برای ورود به بازار سرمایه گفت: این امر یک برنامه بلند است و بی تردید در بلند مدت شرکت تیغه صنعتی تفتان برنامه هایی را برای ورود به بازار سرمایه پیش بینی خواهد کرد اما این امر هم اکنون در برنامه های کوتاه مدت و میان مدت این شرکت صنعتی تعریف نشده است.

وی درپایان از عضویت این شرکت در انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت تیغه های صنعتی تفتان به عنوان تنها شرکت تیغه ساز مفتخر است به عضویت این انجمن درآمده است.

لباسکار صنعتی کسا