۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | 18:54
کد خبر : 40747

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت در گفتگوی اختصاصی با شمانیوز:

سودآوری شرکت احیا استیل فولاد بافت در پایان سالجاری برابر با ۹۷% ظرفیت اسمی خواهد بود

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت ضمن مثبت ارزیابی کردن روند سودآوری و سهم تولید سالانه این شرکت اظهارداشت: پیش بینی تولید شرکت احیا استیل فولاد بافت در سال 1399برابر با 97% ظرفیت اسمی و حاشیه سود 28% است.

به گزارش برداشت روز، سورنا زمانیان مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شمانیوز به برنامه های این شرکت برای تامین پایدار ماده اولیه مورد نیاز تولید سنگ آهن در افق ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: در این زمینه قرارداد های طولانی مدت با تولیدکنندگان عمده گندله علی الخصوص شرکت های مستقر در استان کرمان به امضا رساندیم و در کنار آن به جستجوی تولیدکنندگان جدید و توانمند گندله در استان های هم جوار و سایر نقاط کشور پرداختیم ضمن اینکه در راستای  اکتشاف پهنه های معدنی  و تملک و خرید معادن سنگ آهن اقداماتی را صورت داده ایم.

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت درباره روند سودآوری و سهم تولید سالانه این شرکت اظهارداشت: پیش بینی تولید شرکت احیا استیل فولاد بافت در سال ۱۳۹۹برابر با ۹۷% ظرفیت اسمی و حاشیه سود ۲۸% است.

سودآوری شرکت احیا استیل فولاد بافت در پایان سالجاری برابر با 97% ظرفیت اسمی خواهد بود

وی تشکیل کمیته پژوهشی و اجرای نظام پیشنهادات را از  برنامه های شرکت احیا استیل فولاد بافت  برای افزایش بهره وری تولید عنوان کرد.

زمانیان تصریح کرد: با توجه به سیاست های گروه مالی گردشگری مبنی بر تکمیل زنجیره تولید فولاد از معدن تا محصول نهایی برای مجتمع فولاد بافت واحد های احیای مستقیم تولید آهن اسفنجی و گندله سازی پیش بینی شده است که منابع مورد نیاز این طرح های توسعه از محل افزایش سرمایه سهامداران، سود حاصله از تولید واحد شماره ۱ و همچنین استفاده از تسهیلات و فاینانس است.

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تحریم های اجرا شده در حوزه فولاد چه تاثیری برعملکرد این شرکت داشته است؟ ابراز داشت: به دنبال نشدید تحریم های امریکا و همپیمانان آن در زمینه حواله ارزی با مشکل  مواجه شدیم.

زمانیان با اشاره به فعالیت های این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی افزود: یکی از فعالیت های بسیار ارزشمند و قابل تحسین انجام شده در حوزه مسئولیت های اجتماعی در راستای بهداشت و درمان در شرایط خاص ویروس منحوس کرونا در شهرستان بافت توسط شرکت احیاء استیل فولاد بافت انجام گرفت تجهیز بخش عفونی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص)این شهرستان که خدمات رسانی به بیماران سه شهرستان ارزوئیه و رابر و بافت را عهده دار است که به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال  و خرید کیت های آزمایشگاهی و بعضی لوازم پزشکی و تجلیل از خدمات پرستاران و پزشکان با تقدیم هدایا از فعالیت های این مجتمع است.

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت اضافه کرد: کمک به دفاتر ائمه محترم جمعه و جماعات و بازسازی دفتر فرهنگی امام جماعت شهر بزنجان از دیگر فعالیت های این مجتمع فولادی است ضمن اینکه در همین راستا مساعدت های مالی به ادارات و نهاد های خدماتی (بنیاد شهید و امور ایثارگران- بهزیستی-کمیته امداد امام خمینی (ره) در کنار مساعدت های لازم نسبت به نهاد های امنیتی صورت گرفت.

زمانیان احداث ساختمان مورد نیاز در مجتمع فرهنگی روستای قنات ملک زادگاه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، طبخ و توزیع ۱۲۰۰۰ بسته مواد غذایی گرم بین نیازمندان، تهیه و توزیع ۲۴۰۰ بسته معیشتی بین مردم نیازمند شهرستان های ابر ، مساعدت مالی به کارکنان شرکت به مناسبت های مختلف ( ازدواج-تحصیل- بیماری)، ثبت نام و پیگیری تهیه زمین برای احداث ساختمان مسکونی کارکنان ، تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهدا و دیدار با آنان و جذب تقریبی ۳۰% از فرزندان ایثارگر در بخش های مختلف کارخانه و مساعدت های مالی و تجهیز سالن های ورزشی شهرستان و راه اندازی تیم های ورزشی (والیبال-فوتسال-کوهنوردی-بسکتبال) در مجتمع فولاد و احداث مجموعه ورزشی روباز تلاش در کارخانه از دیگر فعالیت های این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی است.

گفتنی است، طرح فولاد بافت یکی از پروژه های ملی هشتگانه  فولاد است که در جهت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در شهرستان بافت استان کرمان با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در فروردین ماه سـال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسـید .

شرکت احیاء استیل فولاد بافت با سهامداری هلدینگ ماهان وابسته به گروه مالی گردشگری (بخش خصوصی-۶۰% سهام )و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و بانک صنعت و معدن (مجموعاً۴۰%)در فاز یک و پس از بهره برداری موجبات اشتغال زایی مستقیم ۲۵۰ نفر و حدود ۲۵۰۰ نفر غیر مستقیم را در منطقه غنی ولی کمتر توسعه یافته شهرستان بافت فراهم آورده است.این کارخانه با فن آوری احیاء مستقیم به روش PERED و خوراک این مجتمع گندله اکسید آهن (Pellet) و محصول آن آهن اسفنجی (DRI) است.

 

گزارش از لیلا افلاکی

لباسکار صنعتی کسا