۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | 17:09
کد خبر : 39884

حفاظت از سلامتی مشتریان با بهره گیری از تکنولوژی

سامانه نوبت دهی بانک پاسارگاد - حفاظت از سلامتی مشتریان با بهره گیری از تکنولوژی

به گزارش برداشت روز، چند سالی است که بانک پاسارگاد سامانه نوبت‌دهی هوشمند را راه‌اندازی کرده‌است. در همان زمان شروع طرح، این خدمت به‌عنوان یک حرکت پیشرو مورد تحسین فعالان سیستم بانکی و نیز مشتریان و مراجعه‌کنندگان به این بانک قرار گرفت. چراکه این سامانه کمک کرد تا مشتریان این بانک بتوانند قبل از مراجعه به شعبه، از طریق ارسال پیامک کوتاه، نوبت خود را در صف مشتریان منتظر دریافت خدمت، رزرو کرده و بر اساس پیامک دریافتی که حاوی شماره نوبت در صف شعبه است، تعداد افراد حاضر در صف و زمان تقریبی مناسب برای مراجعه به‌ شعبه، برای وقت خود برنامه‌ریزی کنند. سامانه نوبت‌دهی هوشمند با هدف ایجاد امکان برنامه‌ریزی و مدیریت زمان برای مشتریان طراحی شد تا بر اساس آن، زمان انتظار آن‌ها در شعبه برای دریافت خدمات به حداقل ممکن برسد. این سامانه طی سال‌های گذشته، در سایر شعبه‌های بانک پاسارگاد توسعه یافت. برای استفاده از این خدمت کافی است کد شعبه مورد نظر را به شماره ۱۰۰۰۸۲۸۹ ارسال کرده و نسبت به رزرو نوبت، برای مراجعه به شعبه و دریافت خدمات اقدام کنید.

حال اما بار دیگر، بانک پاسارگاد به‌منظور جلوگیری از انتقال ویروس و حفظ سلامت مشتریان، ۲۰۵ شعبه خود را مجهز به دستگاه‌های اخذ نوبت با سنسورهای حرکتی یا پدالی کرده است. این حرکت بانک پاسارگاد، پاسخی است به دغدغۀ این روزها، گسترش ویروس کرونا، قدرت انتقال بالای آن و ماندگاری این ویروس بر روی سطوح. دستگاه‌‌های اخذ نوبت در شعبه‌ بانک‌ها ازجمله سطوحی هستند که به دلیل لمس مستمر توسط مشتریان و نحوه کارکرد می‌توانند منجر به گسترش این بیماری شوند.

بهره‌مندی از این خدمت جدید در کنار سامانه نوبت‌دهی هوشمند بانک پاسارگاد در دوران شیوع ویروس کرونا می‌تواند در قطع زنجیره انتقال این ویروس حرکتی بسیار مؤثر باشد. با توجه به تأکید وزارت بهداشت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به پیش‌گیری از همه‌گیر شدن ویروس کرونا، جایگزینی حداکثری ابزارهای غیرلمسی می‌تواند در کنترل و مقابله با شیوع این بیماری مؤثر واقع شود.

بانک پاسارگاد از همان اوایل همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ از عموم مردم خواسته تا جایی که ممکن است، خدمات بانکی و امور پرداختی خود را از مسیر‌های برخط و غیرحضوری پیگیری کنند و برای حفظ سلامتی خود و دیگران، در جهت تحقق کاهش تردد در مکان‌های عمومی یا لمس سطوح عمومی مانند دکمه‌های عابربانک‌ها یا دستگاه‌های پوز و…، تا جای ممکن از انجام حضوری امور بانکی خودداری کنند.

ابزارهای هوشمند دیگری نیز از سوی این بانک در اختیار مشتریان قرار گرفته است که رعایت این موارد برای آن‌ها را تسهیل می‌کند. از جمله این ابزار، همراه بانک پاسارگاد (موبایل‌بانک) و اینترنت بانک است. با کمک این ابزار، مشتریان این بانک با در دست داشتن یک گوشی تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و… می‌توانند در تمام مدت شبانه‌روز از خدمات سامانه همراه‌بانک و اینترنت بانک پاسارگاد بهره‌مند شوند.

همچنین در راستای آسان‌سازی امور و مدیریت بهینه زمان، بانک پاسارگاد خدمتی را با نام بانک تمام‌دیجیتال «ویپاد» عرضه کرده است، ویپاد فراتر از یک برنامه بانکی ساده برای نقل و انتقالات مالی است، و در واقع یک دستیار مالی هوشمند و نوعی شبکه اجتماعی مالی است. «ویپاد» تمام خدماتی را که برای دسترسی به آ‌ن‌ها نیازمند حضور در شعبه‌های بانک هستیم، همراه با آسان‌سازی‌های مورد انتظارمان به گوشی تلفن همراه ما می‌آورد. انجام امور بانکی بدون نیاز به مشخصات بانکی، انتقال از حساب دیجیتال به کارت یا شبای دیگران، ثبت درخواست بهره‌مندی از کارت اعتباری ارزان‌قیمت، مدیریت هزینه‌های گروهی، امکان ساخت کارت هدیه مجازی، امکان ارتقای سطح کاربری، پرداخت قبوض، پشتیبانی به‌صورت گفت‌وگوی آنلاین، حفظ امنیت اطلاعات بانکی و شخصی در بالاترین سطح به‌صورت کدگذاری شده در دیتاسنتر بانک پاسارگاد، سهولت در انتخاب دوستان در ویپاد، دریافت گزارش‌های مالی با دسته‌بندی مناسب و امکان گذاشتن رمز روی نرم‌افزار و… ازجمله خدمات ویپاد است.

همچنین در راستای توسعه استفاده از کیف پول الکترونیکی، بانک پاسارگاد یکی از موفق‌ترین نمونه‌های آن یعنی «کیپاد» را معرفی کرده است که در ایران با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است. بدین‌منظور، بانک پاسارگاد با مشارکت «شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد»، جدیدترین نسخه کیپاد را برای توسعه راهکارهای پرداخت الکترونیک از طریق تلفن‌همراه هوشمند طراحی کرده است تا کاربران آن به‌راحتی و بدون اتلاف وقت، پرداختی سریع و امن و خوشایند را در حوزه خدمات پرداخت عوارض آزادراهی، طرح ترافیک و آلودگی هوا، قبض، شارژ و غیره تجربه کنند.

 

زینب بهادیوند چگینی

لباسکار صنعتی کسا