۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | 19:06
کد خبر : 38927

با اجرای نسخه الکترونیک صورت می گیرد؛

کمک بیمه سلامت به هزینه کرد مناسب اعتبارات

نسخه نویسی الکترونیک که از سوی بیمه سلامت اجرایی می شود به هزینه کرد بهتر اعتبارات در حوزه دارو کمک می‌کند.

به گزارش برداشت روز، سید مسعود خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیکی یکی از بهترین طرح ها جهت مقابله با مشکلات حوزه دارو است گفت: نسخه نویسی الکترونیکی ذیل پرونده الکترونیک است، دراین راستا مباحثی همچون پزشک خانواده و نظام ارجاع هم در حوزه سلامت مدنظر مسئولان قراردارد که الکترونیکی کردن خدمات به اجرای تمام طرح ها از جمله پزشک خانواده هم کمک می کند.

نماینده مردم گلپایگان درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی از اهداف برنامه ششم بوده و تاکنون سازمان های بیمه گر اقدامات مهمی را دراین راستا انجام داده اند افزود: بدون تردید طرح های این چنینی به حل مشکلات بسیاری در بیمه سلامت از جمله مسائل مربوط به منابع و اعتبار کمک می کند.

وی با تاکید براینکه هزینه کرد اعتبارات در حوزه دارو را می توان با نسخه نویسی الکترونیکی ساماندهی کرد اظهار داشت: در شرایط عادی ممکن است یک بیمار به پزشکان متعددی مراجعه کرده و هر پزشکی با توجه به تشخیص خود داروی مورد نیاز بیمار را تجویز می کند، اما با نسخه نویسی الکترونیکی مشخص می شود بیمار درگذشته چه نوع دارویی را استفاده کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:از وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر انتظار می رود که نسبت به نسخه نویسی الکترونیکی جدی تر عمل کنند./بیمه سلامت

لباسکار صنعتی کسا