۰۵ بهمن ۱۳۹۹ | 19:10
کد خبر : 38150

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

اقدامات جدی بیمه سلامت در اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیک

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بیمه سلامت در اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیکی در کنار سازمان های بیمه گر است.

به گزارش برداشت روز، علی بابایی کارنامی با بیان اینکه راهی به جز الکترونیکی کردن خدمات در تمامی حوزه ها از جمله حوزه بهداشت و درمان وجود ندارد گفت: سازمان های بیمه گر از جمله سازمان بیمه سلامت تاکنون اقدامات پسندیده و مناسبی را در خصوص الکترونیکی کردن خدمات و نسخه‌نویسی الکترونیکی انجام داده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از شاخص های مهم در ارزیابی عملکرد سازمان های بیمه گر، توجه به مقوله الکترونیکی کردن خدمات است که تاکنون سازمان بیمه سلامت در این حوزه موثرعمل کرده است، بدون شک کاهش هزینه ها یکی از مسائل مهم و ضروری در تمام دستگاه‌ها و نهادها است که درحوزه بهداشت و درمان، الکترونیکی کردن خدمات و نسخه نویسی الکترونیکی در کاهش هزینه ها نقش مهمی دارد.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از سوء استفاده از دفترچه های بیمه با نسخه نویسی الکترونیکی امکان پذیر است تصریح کرد: در رأس پروژه نسخه نویسی الکترونیک، پرونده الکترونیک قرار دارد که طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته بر عهده وزارت بهداشت و درمان است؛ لذا سازمانهای بیمه گر از جمله سازمان بیمه سلامت با اجرای نسخه نویسی الکترونیک به وزارت بهداشت در اجرای دقیق پرونده الکترونیک کمک می‌کند‌.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: سازمان ها و نهادهای مرتبط در این زمینه نیز باید به سازمانهای بیمه گر در اجرای کامل پروژه های الکترونیکی حوزه بهداشت و درمان کمک کنند، البته مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه از هیچ همکاری و تعامل ای دریغ نخواهد کرد.

بابایی با اشاره به اینکه بانک اطلاعات الکترونیک را باید هرچه سریعتر تکمیل کرد گفت: سازمان های بیمه گر از جمله سازمان بیمه سلامت از بازوهای حیاتی وزارت بهداشت در اجرای پروژه های الکترونیک هستند، لذا انتظار می‌رود از تمام ظرفیت‌ها در جهت اجرای دقیق پروژه نسخه نویسی الکترونیک با هدف ارائه خدمات با کیفیت استفاده شود.

 

منبع: فارس

لباسکار صنعتی کسا