۲۲ دی ۱۳۹۹ | 19:43
کد خبر : 36541

رییس بیمارستان روانپزشکی رازی تاکید کرد

ضرورت پوشش بیمه خدمات توانبخشی برای بیماران روانپزشکی

سالانه حدود ٣٠ میلیارد تومان در زمینه خدمات توانبخشی برای بیماران روانپزشکی هزینه می شود که برای تداوم و ارتقای آن نیازمند حمایت بیمه ها هستیم.

به گزارش برداشت روز، رضا دانشمند رییس بیمارستان روانپزشکی رازی در مراسم بازدید مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از بیمارستان روانپزشکی رازی بیان کرد: در این بیمارستان تمام خدمات کامل پزشکی از سوی پرستاران، پزشکان و روانپزشکان به بیماران به بهترین شکل ارائه می شود این در حالی است که در زمینه تعامل با سازمان ها به عنوان یک مرکز نگهداری تعریف می شود در حالی که بیماران حاد و مزمن نیز در این مرکز درمان می شوند.

وی ادامه داد: تعریف بیماران مزمن و نیازمندی های آنان در دستورالعمل های سازمان های بیمه گر را یکی از مشکلات عنوان کرد و افزود: این موضوع به تنهایی در یک سال بیش از ٢٣ میلیارد تومان هزینه برای بیمارستان به همراه دارد که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

رییس بیمارستان روانپزشکی رازی همچنین گفت: اقدامات توانبخشی دراین مرکز تنها در توانبخشی فیزیکی تعریف نمی شود بلکه توانبخشی روانی، اجتماعی، مهارت آموزی و مددکاری، فیزیوتراپی، کاردرمانی و خدمات روانشناسی از دیگر اقداماتی است که در این بیمارستان انجام می شود.

وی افزود: همچنین پزشکی از راه دور نیز از دیگر اقدامات این بیمارستان است که در دوران شیوع بیماری کرونا کمک بسیاری به بیماران کرد.

دانشمند گفت: خدمات توانبخشی کارگاهی از اقدامات کم نظیر این بیمارستان در سطح کشور است. بسیاری از بیماران در منزل با چالش های بسیاری مواجه هستند که با مراجعه به مراکز مراقبت روزانه می توانند مهارت های لازم را کسب کنند که این موضوع در کاهش بستری بیماران تاثیر بسزایی دارد و باید به آن به عنوان یک فرصت اجتماعی و ملی نگاه کرد.

رییس بیمارستان روانپزشکی رازی بیان کرد: امیدواریم با نگاه ویژه سازمان های بیمه گر شاهد دوام و ارتقای هر چه بهتر خدمات روانپزشکی به بیماران باشیم.

در پایان این مراسم به پاس قدردانی و تداوم همکاری ها با نصب پلاک در مجموعه بیمارستان روانپزشکی رازی، درختی به نام دکتر محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران نامگذاری شد./ بیمه سلامت

لباسکار صنعتی کسا