۲۲ دی ۱۳۹۹ | 10:45
کد خبر : 36464

اقتصاد بانک محور کشور به بانکی مقتدر و بزرگ همچون سپه در عرصه پولی نیاز داشت

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک سپه، دکتر سید محمد پاک مهر عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به تجمیع پنج بانک در بانک سپه گفت؛ اقتصاد بانک محور کشور به بانکی مقتدر و امتحان پس داده در عرصه پولی نیاز داشت.

پاک مهرادغام ، خصوصا ادغام موسسات مالی را بسیار کار پیچیده ،زمان بر و حساس عنوان کرد و اظهار داشت: دخیل بودن منافع سپرده گذاران ، تسهیلات گیرندگان و کارکنان همه و همه بر حساسیت و پیچیدگی ادغام می افزاید به همین دلیل انرژی ، دقت و مدیریت بسیار بالای را می طلبد تا بتوان بدون هیچ مشکل و حاشیه مهمی این اقدام مهم را به سرانجام رساند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: وقتی بدانیم پنج بانک مختلف با شرایط ، مدیریت ،تعهدات به مشتریان و ساختار گوناگون کنار هم بدون کمترین مشکل و در کوتاه ترین زمان ممکن ادغام شده متوجه خواهیم شد چه کار بزرگ و حرفه ای به سرانجام رسیده است.

پاک مهر افزود: بی انصافی است اگر فرض کنیم این پروژه و ماموریت ملی تماما به سرانجام رسیده  ،مجلس ، مسولین ، وزارتخانه ها و دستگاههای ذیربط باید خود را از این پس کنار بانک سپه و مجموعه آن بدانند چرا که تمام بار این مسولیت سنگین و بزرگ را به دوش کشیده است.

وی افزود :این ادغام کاری اساسی و بزرگ بود که مدیرعامل بانک سپه و هیات مدیره با همفکری همکارنش رقم زد.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس؛ خاطرنشان کرد؛ ادغام بانک ها در سپه اتفاق نادر و بسیار بزرگی بود که آیندگان در مورد آن قضاوت خواهند کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس اظهار داشت؛ بانک سپه بانکی قدیمی است که با مدیریت فعلی به بزرگترین بانک کشور و خاورمیانه تبدیل شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ افزود؛ اقبال عمومی بانک سپه در کشور زیاد است و قطعا با تفکرات و برنامه های فعلی این بانک محبوب ترین بانک کشور خواهد شد. دکتر پاکمهر اضافه کرد؛ اثر این ادغام شکوفایی اقتصادی ، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی را به همراه دارد و بزودی بازدهی ان را در جامعه خواهیم دید.

وی افزود؛ کارشناسان بانکی مهر تاییدی بر این ادغام خواهند زد زیرا هم اکنون بانک سپه در بزرگترین پروژه های کلان اقتصادی و عمرانی ورود کرده و ماحصل آن اتفاقات و نتایجی همچون ابرسانی از خلیج همیشه فارس به کرمان-سیرجان بوده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت؛ حمایت بانک سپه از تولیدکنندگان خرد- متوسط و کلان و دادن میلیاردها تومان برای اشتغالزایی در کشور نمونه ی از عملکرد خوب این بانک است.

لباسکار صنعتی کسا