۱۶ دی ۱۳۹۹ | 19:11
کد خبر : 35853

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد:

ضرورت به روز بودن اقدامات گزینش به منظوراعتماد سازی در دستگاههای دولتی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه گزینش یکی از حوزه‌های مهم و کلیدی هر سازمان است، گفت: اقدامات گزینش براساس مسائل مختلف باید به روز باشد تا با نقش موثر خود، اطمینان و اعتماد مردم به دستگاه‌های اجرایی نیز افزایش یابد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از آی هینا؛ دکتر محمد مهدی ناصحی در مراسم بزرگداشت روز گزینش بیان کرد: افرادی که وارد مجموعه سازمانی می‌شوند باید از تمام ویژه‌گی های لازم شخصیتی، اخلاقی، سلامت مالی و حتی سلامت روانی  مورد توجه قرار گیرند تا در نهایت فعالیت تاثیرگذاری داشته باشند که در این قسمت نقش گزینش بسیار با اهمیت است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران بر به روز بودن اقدامات گزینش در خصوص مسائل مختلف تاکید کرد و گفت: علاوه بر مسائل اخلاقی، ویژگی های علمی افراد نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.هدف ما این است که در مسیر، فرد پایش و اشکالات به منظور اصلاح برطرف شود تا در نهایت کارکنان جایگاه های مختلف و مهم را تجربه و خدمات خوبی ارائه دهند.

ناصحی افزود: یکی از چالش های امروز ما در حوزه مدیریت و سازمان‌های دولتی بحث فساد اداری است. این موضوع نشان می‌دهد افرادی به دلیل روابط و یا وابستگی، بدون گزینش وارد مجموعه شده‌اند که همین موضوع باعث شده تا اطمینان و اعتماد به دستگاههای اجرایی ، اداری و دولتی برای مردم بسیار شکننده شود بنابراین لازم  است برای جلوگیری از این موارد هر بخشی وظایف خود را به درستی انجام دهد که گزینش در این زمینه نقش بسیار موثری می‌تواند ایفا کند.

در ادامه محمود صداقت گویان مدیر هسته مرکزی گزینش سازمان بیمه سلامت بر توجه به جایگاه اصلی گزینش تاکید کرد و گفت: همکاران باید به قوانین گزینش بیشتر توجه داشته باشند. در صورتی که رعایت قوانین گزینش در استخدام و بکارگیری افراد به درستی انجام شود، از بسیاری از مشکلات می‌توان پیشگیری کرد.

وی افزود: فلسفه وجودی گزینش با توجه به سیاست های کلی سلبی و ایجابی است. جلوگیری از ورود افراد غیر متخصص، بررسی و تقویت صلاحیت عمومی،اخلاقی و اعتقادات در کارکنان از وظایف گزینش است که متاسفانه بیشتر به جنبه سلبی توجه شده است.

مدیر هسته مرکزی گزینش سازمان بیمه سلامت گفت: در صورتی که بتوانیم آموزش هایی را در کل کشور برای کارکنان فراهم کنیم ، بسیاری از مسائل از نظر اخلاقی، اعتقادی و رفتاری مرتفع می شود.

لباسکار صنعتی کسا