۱۶ دی ۱۳۹۹ | 18:48
کد خبر : 35794

در آغاز معاملات گواهی سپرده کالایی خرمای مضافتی:

واکنش قالیباف به سخنان وزیر صمت مبنی بر مشکلات اقتصادی بر آمده از بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به سخنان وزیر صمت مبنی بر این که مشکلات اقتصادی بر آمده از بورس است، پاسخ داد.

به گزارش برداشت روز، علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت دیروز در اظهارات خود گرانی ها را به گردن بورس انداخت و این گونه عنوان کرد: برخی از اقلامی که در بازار افزایش قیمت پیدا کردند به دلیل نرخ پایه محصولات در بورس بود که باید در مورد آنها تجدید نظر شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین رونمایی از افتتاحیه صندوق‌های کالایی کشاورزی و آغاز معاملات گواهی سپرده کالایی خرمای مضافتی بیان کرد: در جاهای مختلف برخی گرانی ها را به گردن بورس می اندازند، باید در پاسخ به این سخنان گفت: قیمت کالا در بورس کالا بیش از ۲۰ درصد ارزان تر از قیمت آن کالا در بیرون بورس کالای ایران است.

قالیباف اصل در ادامه با اشاره به شمش های فولادی بیان کرد: قیمت شمش در بورس کالا را با قیمت های جهانی شمش مقایسه کردیم، قیمت‌ ورق در بورس کالا در مقایسه با بازار جهانی، ۲۰ درصد ارزان تر است و مشکل اصلی تفاوت قیمت محصولی همچون فولاد در بورس کالای ایران و بازار آزاد است باید این بخش مورد بررسی و کنترل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بورس کالا بازار شفاف و رقابتی است، گفت: همه معاملات بورس کالا به طور شفاف روی تابلوی معاملات مشخص است. یک فاصله دو برابری بین قیمت برخی اقلام در بورس کالا و بازار آزاد وجود دارد. برخی به دنبال پایین تر بودن قیمت محصولات در بورس کالا هستند اگر کالاها ارزان تر در بورس کالای ایران فروخته شود، شرکت‌های تولید کننده ضرر می‌کند.

وی افزود: در مجموع ۶۰ میلیون نفر جمعیت ایران سهامدران سهام عدالت هستند، هر تصمیمی که در قمیت گذاری محصولاتی همچون فولاد تاثیرگذار باشد بر ارزش سهام فولادی ها و سهام عدالت و همچنین روی سود آوری و بنیاد شرکت ها تاثیر می گذارد.

قالیباف اصل در نهایت گفت: کنترل قیمت محصولات در بورس کالا بیرون از بورس نیز باید کنترل شود.

محبوبه قرمزچشمه

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

لباسکار صنعتی کسا